Lokomotief stelen???

Gestart door Peter, 22 mei 2008, 20:26:44 PM

Sicco

citaat:
Hoe kan een onwetende nu een locomotief in dienst stellen en daarmee vertrekken. Die weet niet waar eerst te beginnen ...

Zolang je de cabine inkomt en er geen 'contactslot' is (ik weet niet hoe dat is met al het NMBS-materieel), is het allemaal een kwestie van proberen lijkt me. Modern materieel is makkelijker te bedienen dan een auto. Je hoeft niet het materieel door en door te kennen om het aan de praat te krijgen.

In elk geval gelukkig dat het ze niet gelukt is. Met een trein erachter zal het ook al hele wat moeilijker zijn geweest gelukkig.

groeten Sicco

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Hoe kan een onwetende nu een locomotief in dienst stellen en daarmee vertrekken. Die weet niet waar eerst te beginnen ...

Zolang je de cabine inkomt en er geen 'contactslot' is (ik weet niet hoe dat is met al het NMBS-materieel), is het allemaal een kwestie van proberen lijkt me. Modern materieel is makkelijker te bedienen dan een auto. Je hoeft niet het materieel door en door te kennen om het aan de praat te krijgen.

In elk geval gelukkig dat het ze niet gelukt is. Met een trein erachter zal het ook al hele wat moeilijker zijn geweest gelukkig.

groeten Sicco

Dan stel ik voor dat je als onwetende een HLE 13 tracht in dienst te krijgen. Dat valt toch onder modern materieel hoop ik! [:p] Als je dat makkelijker vind dan een auto amai [:D] Moet trouwens geen HLE 13 zijn. Ik kan niet geloven dat iemand die er niets van weet er mee kan vertrekken. Dat is onbestaande. Je moet er al iets van kennen.

hapkin

Ge gelooft toch niet dat er iemand zo stom is om een locomotief en/of een trein te pikken he.
Volgens mij waren de 2 gewoon dronken ,en hebben elkaar uitgedaagd.
Ze zijn er dan volgens mij opgekropen en iemand heeft dit gezien.
En het zal wel ver uit zijn context zijn getrokken door de media.

Stel dat je nog dat ding kan starten waar ga je er me naar toe.
Het eerste sein wat je voorbij rijdt trekken ze je al naar de stootblok of de grond in...
Volgens mij heeft er iemand zich intresant gemaakt en de media heeft het weer opgeblazen.

Moesten de 2 toch toegeven dat ze een trein wilden pikken dan zijn ze vanaf nu officeel de 2 stomste mensen die in aarschot rondlopen.[:D]

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Ik heb er al dikwijls op gelet : meestal zijn de deuren van een locomotief niet op slot, dit is trouwens niet nodig want een leek zal een locomotief niet starten.  Ikzelf werk op een onderstopmachine, wat ook al speciaal is om gestart te krijgen, maar aan een locomotief zie ik mij niet direct prutsen.

En inderdaad, zoals reeds aangehaald, als je hem al aan de praat krijgt, je rijdt geen km ver ermee, de eerste cul-de-sac, sorry, doodlopend spoor (dat ander is spoorwegjargon, zoek dat maar eens op in een frans woordenboek), trekken ze je binnen.

Groeten Mr tsjoektsjoek

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

t'Ja, wie is er van Aarschot, ik ken er maar ??ntje die van daar is, en dat is Jurgen, dus heel waarschijnlijk kon hij niet wachten op LS, en dacht dan maar om een "echte" loc mee naar huis te nemen.[^]

All?, merci Ervin. [:p]

Neen, ik heb het ook gehoord van mijn vader en nadien gelezen in de krant. Ik ben het niet geweest, ik heb enkele dagen serieus ziek in mijn bed gelegen. [xx(] Meteen ook een reden waarom ik enkele dagen van het forum verdwenen was.
Maar na het lezen van dit bericht heb ik, samen met mijn ouders, toch eens goed gelachen. Ik voelde me toch eventjes een beetje beter.
Nu moet ik toch eventjes terug gaan rusten. Mijn pillekes zijn uitgewerkt denk ik. Je hoort me nog wel.

Wat die 2 pipo's betreft. Het zijn oetlullen die zoiets proberen. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ja ja een paar dagen in uw bed, uw roes uitslapen zekers!![}:)]

Nee nee, serieus, ik wens je veel beterschap kameraad.[;)]

Kees-Jan

Op mijn 10e heb ik ooit eens een wals (zo'n apparaat om een weg vlak te maken) mee naar huis genomen. De sleutel stak er in en er was niemand aanwezig op die zaterdag.

Mijn vader was er minder blij mee (en ik later ook..........auw[:(]).

Een trein is een uitdaging denk ik................

Kees-Jan

loebaske

een trein of loc stelen is niet zoals op de openbare weg, zomaar links of rechts afslaan...[:D][:D][:D][:D][:D]
denk dat men geen 5 km ver komt voor men je op een zijspoor zet....
zijn in ieder geval domme kiekens, en wie gaat weer de schade betalen
yes yes de ouders, en zal geene kak zijn die kosten...

B-Modelbouw

@Rees-Cees; en moet die ook thuis afgeverd worden ? [:o)][:o)]

Vroeger leek het allemaal een pak eenvoudiger ... Neem de filmklassieker 'The General' [;)].

Gelukkig stond er in 't krantenartikel 'twee dronken kerels' en niet 'twee hobbyisten', al hadden ze waarschijnlijk geen meter verder gekomen ... Een conversatie van die twee laatste:

- Voila we zitten erin, maar hoe starten we hem ... heb jij een gedacht van zijn adres
- Wie zegt het dat die digitaal is ? All?, probeer adres '3'
- Niets, een andere gok ... Zijn loc-nummer proberen ?
- Ja ... Hij doet het ... We zijn weg
- Nu zijn Panto opzetten, want zonder jus weinig beweging ... probeer functie 'F3'
- Maar, neen ... dat is de rangeersnelheid, probeer 'F1'
- Dat is de verlichting, andere gok 'F6'
"TOOEEEEEET"
- Zet dat af, iedereen kijk naar ons ...
Te laat de stationchef heeft ons te strikken [B)]  

@Jurgen; Veel beterschap

ERVIN

@B-Modelbouw. [:D][:D][:D][:D][:D]

Kees-Jan

Ja daarmee reed ik de straat in..........lol

NB Hobbyisten zijn gevaarlijker: ze hebben namelijk alle tijd om iets te doen.

Kees-Jan

Jurgen

Merci B-modelbouw. 't Gaat ondertussen alweer stukken beter. [;)]

Die conversatie die je daar weergeeft lijkt net echt gebeurd. Was jij er misschien bij? [:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.