Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Vuurtje gevat?

Gestart door the_gold, 20 mei 2008, 14:35:50 PM

Sicco

citaat:
Geplaatst door nmbs

Iemand nog nieuws over het onderwerp van dit draadje; nl de toestand van de 1184 en wat ermee gaat gebeuren?



Ik kan me niet voorstellen dat hij niet hersteld wordt, gezien zijn leeftijd en het feit dat op dit moment een vrijwel verwoeste loc van dezelfde generatie volledig herbouwd wordt...

Hoogstens dat hij zijn 1500-volt component kwijtraakt.

groeten

C.B.

citaat:
Geplaatst door Sicco
Ik kan me niet voorstellen dat hij niet hersteld wordt, gezien zijn leeftijd en het feit dat op dit moment een vrijwel verwoeste loc van dezelfde generatie volledig herbouwd wordt...

Hoogstens dat hij zijn 1500-volt component kwijtraakt.

groeten



Wordt normaal volledig terug hersteld.
Staat nu in Salzinnes.
Op de foto die (op deze manier terecht) is verwijderd, was de overbrenging te zien naar Salzinnes.
Groetjes.
Claudio.

the_gold

Alee hier gaan we weer...
Maar ik begrijp het volledig,
Btw, E mails sturen naar mij via hier gaat niet want ik kan deze niet meer bekijken.
Topic gesloten dus.

modeltreinbart

Over het ongeval kan ik niets meedelen. Maar een reactie op het kinderlijk gedrag van dat copyright hangt mijn voeten uit het gaat hem toch maar om een foto. Als je vrouw in hare naakte op internet staat dan zou ik zeggen je reactie is terecht want dan komen er gevoelige kanten om hoog , maar hier gaat het over treinen je kan miss wel gevoelens hebben voor bepaalde treinen maar ik zie je er niet mee naar bed gaan. Het is misschien wel wat grof wat ik zeg maar vind het gewoon een nest flauwekul allemaal voor ene foto die iemand van je website zou geplukt hebben. Wat betreft de familie van de overleden personen heb ik alle respect. Als op aanvraag van de die familie de foto moet verwijderd worden dan heb ik daar respect voor maar dat is dan totaal iets anders. dus kom hier to the point en laat dan de omstreden foto zien.
modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

the_gold

En eigenlijk zie je toch niets van het ongeval.
Het gaat om een loc die tussen enkele andere hangt en die verplaatst word.

Ik zie dus geen lijken, Auto onderdelen of een brandje.
Ik vind het ook jammer dat sommige mensen me door het slijk halen omdat ik af en toe eens een foto post hier van een site.
( zie draadje reeks 18 )
Ik denk dan " We hebben dezelfde hobby en interesse's " Dus we kunnen elkaar helpen. Maar eigenlijk krijg je eerder iets anders in de plaats dan de info die je graag gewild had als treinliefhebber.
Ik was nu 2 dagen weg ( en kon het forum niet bekijken als dagelijkse bezoeker ) en zag dat er al 2 pagina's waren op mijn topic, Al bleek de inhoud... Maar van enkele personen nuttig te zijn.
Het is jammer, maar we zullen er moeten mee leven.


modeltreinbart

ik vrees er ook voor Gold dan gebeurt er eens iets bij onze spoorwegen worden ons nog de beelden gespaard gebleven. Alles behalve schoon vind ik dat maar er zijn nu eenmaal mensen die geld rieken als maar meer willen. en daar bij nog iets over die copyright de enige echt copyrights zijn beveiligd door een patent eens je in bezit bent van zo'n patent mogen de foto's uitgerust worden met een c in een cirkel maar zo'n patent kost geld als deze niet gepatenteerd zijn mogen deze vrij gebruikt en vermeld worden .
modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Sicco

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

ik vrees er ook voor Gold dan gebeurt er eens iets bij onze spoorwegen worden ons nog de beelden gespaard gebleven. Alles behalve schoon vind ik dat maar er zijn nu eenmaal mensen die geld rieken als maar meer willen. en daar bij nog iets over die copyright de enige echt copyrights zijn beveiligd door een patent eens je in bezit bent van zo'n patent mogen de foto's uitgerust worden met een c in een cirkel maar zo'n patent kost geld als deze niet gepatenteerd zijn mogen deze vrij gebruikt en vermeld worden .
modelspoorse groeten Bart


Dat wat je beweert is echt onzin!

Overigens blijven jullie er nu over doorgaan, dus vooruit dan maar
- de foto stond vrij te beklijken op internet, dus jullie missen niks door wat dan ook
- een link had gekund en er was niets ana de hand geweest
- een verzoekje om gebruik had gekund volgens tommy zelf
- de discussie gaat niet zozeer om copyrights, maar meer over het feit dat zeggen dat iets niet mag erger is dan iets doen wat niet mag

en tenslotte: als men gaat klagen over dat wij geen informatie meer geven zoals de Gold doet*, dan is dat dus PRECIES wat dergelijk gedrag veroorzaakt. Ik heb jarenlang de grootste en meest uitgebreide site over Belgisch materieel gehad, dat heeft mij honderden euro's (iemand die begint dat we geld willen verdienen aen ons werk moet mij de volgende keer recht in mijn gezicht durven te beledigen) en honderden uren werk per jaar gekost, en als je ziet hoe er dan met je info en materiaal omgegaan wordt... er is echt een reden waarom dieselloconline/railfoto niet meer bestaat.

Als jullie dat echt niet willen snappen, dan is dat maar zo. Maar hou dan ook op om er over door te blijven zeuren. Niet klagen dat de discussie weer oplaait, scroll naar boven en je ziet hoe dat komt...

groeten Sicco

* je kunt je ook afvragen waarom je daarover moet klagen als je een vraag stelt over inside info over NMBS materieel op een modelspoorforum, maargoed, dat zal ook wel weer aan mij liggen

modeltreinbart

Beste sicco,
Het is niet mijn bedoeling om hier amok te gaan maken totaal niet maar ik begrijp dat je je tijd er in hebt gestoken om die foto's te maken en het geld voor degelijke apparaten. Maar bij mij gaat het hem om het principe van die foto die stond hier nu op de site laat die gewoon staan je doet er toch niemand kwaad mee om die foto hier te zetten. Er staan hier zoveel foto's op.
Maar kom laten we de kerk een beetje in het midden houden en de vrede wat bewaren we delen hier met zen allen toch de zelfde passie niet en dat is de trein.
Modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

C.B.

De foto had er inderdaad nog gestaan, als je de maker ervan gewoon eens even verwittigd had.
Is dat nu zo'n groot probleem?... een vraagje of je een foto mag gebruiken...
ik snap het echt niet ze ne.

Ik neem graag foto's (als TB bij de NMBS maakt dit nog leuker),
ik plaats enkele foto's speciaal op mijn site zodat iedereen mee kan genieten,
Het enige dat ik (ook) vraag is mij te contacteren en een linkje onder de foto indien je ze wilt gebruiken op een andere site, blijkbaar is dat voor sommige toch te veel gevraagd.... en zijn wij dan nog de "schuldigen".

Als ik dan zo de reactie's hier lees, heb ik echt geen zin meer om  op dit forum reportage's te posten,...
Dan kan ik me tenminste volledig concentreren op de bouw van mijn modelbaan...

Maar goed, ik hou er over op.
Ik ga er geen groot drama van maken.
We zien wel.

Groetjes.
Claudio.

13erke

ik heb nu al even gewacht om te reageren maar het moet er even uit
citaat:
Geplaatst door Re460

De foto had er inderdaad nog gestaan, als je de maker ervan gewoon eens even verwittigd had.
Is dat nu zo'n groot probleem?... een vraagje of je een foto mag gebruiken...
ik snap het echt niet ze ne.


Dat vind ik nu ook, waarom schrijven we hier weer 2 pagina's vol? Kwestie van gewoon eens dat mailtje op voorhand te sturen, de eigenaar heeft daar - volgens zijn onderschrift- helemaal geen probleem mee.
Waarom we dan berichten beginnen te schrijven over het wel of geen rampfoto's zijn en daarom wel of niet toegestaan zijn, snap ik nog minder. Alstublieft moet dit altijd, dit heeft niets meer met het topic en nog minder met de discussie te maken? Het doel was gewoon wat info bekomen over een 11...
citaat:

Ik neem graag foto's (als TB bij de NMBS maakt dit nog leuker),
ik plaats enkele foto's speciaal op mijn site zodat iedereen mee kan genieten,


En daar ben ik je dankbaar voor, het kost veel moeite om alles on-line te zetten (weet ik zelf ook)
citaat:

Het enige dat ik (ook) vraag is mij te contacteren en een linkje onder de foto indien je ze wilt gebruiken op een andere site, blijkbaar is dat voor sommige toch te veel gevraagd.... en zijn wij dan nog de "schuldigen".


Inderdaad...
Gewoon wat respect voor de moeite, tijd en geld die we erin gestoken hebben.
citaat:

Als ik dan zo de reactie's hier lees, heb ik echt geen zin meer om  op dit forum reportage's te posten,...
Dan kan ik me tenminste volledig concentreren op de bouw van mijn modelbaan...

Maar goed, ik hou er over op.
Ik ga er geen groot drama van maken.
We zien wel.


Ik wijs hier niemand met een beschuldigende vinger, ik hoop gewoon dat we er iets uit geleerd hebben.

nmbs

Beste vrienden, de discussie over die toestemmingen; gelieve in het desbetreffende onderwerplijntje voort te gaan aub, het werd speciaal daarvoor geopend. Dank U

Gisteren de propere en gerepareerde 1190 in dienst gezet te fbmz.  De 1190 was degene die uitgebrand was en waar er eerst nog discussie was om of ze hem wel volledig(3kV EN1,5kV) gingen repareren of enkel met 3kV uitrusting.

Mvg Stephane

ecosgebruiker

En willen de heren met de super brede handtekingen deze wat smaller maken a.u.b. zodat ze in het scherm passen.
Ik heb al een speciaal breedbeeldscherm en ik moet nog de helft naar rechts scrollen.

ecosgebruiker

dank u Nicolas
Begrijpen wie begrijpen kan.[;)][;)][;)]
Vele beter zo.