Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Loods voor belgische locs

Gestart door the_gold, 24 maart 2008, 20:57:13 PM

nick_9450

geen dueren achteraan wel glas  bovenaan plaats voor motortje

nick

the_gold

Ik vreees[;)] Dat het deze loods zal worden.
Hij ziet er eigenlijk nog best groot uit op dat filmke.

[:p]

nick_9450

is een mooi model heb veel plezier gehad om het te bouwen echt
is wel degelijk groot.  
ik raad ze aan.
:p

nick

the_gold

Ik heb net al mijn sporen gelegd ervoor.

Ze zijn bezet met :

-1803
-5166
-5102
-2 59's in gele en groene uitvoering
-Stoomloc belgie 64'
-2912
-Een rangeerlocje reeks 80
-5401 bolle neus

En een spoor met Wagolie wagons en marklin wagons van Dsg ofzo
Puur metaal ( redelijke oude )

prulleman

Stoomlocs in een hypermoderne loods? Waarom niet. De NMBS wil[:D] toch een totaal nieuw museum bouwen[8D] De discussie duurt amper 25 jaar[:o)] Zal er wel eens van komen zeker[:p]

JoVer

citaat:
Geplaatst door the_gold
... En een spoor met Wagolie wagons ...


Welke wagons zijn dat? Het gaat toch niet over Wagons-Lits wagens [?]

the_gold

jawel, wagon- lits wagens

2 slaap-ligwagens denk ik - een voor materiaal in te zetten - 1 voor in te eten met mooie inrichting binnen.

En dan nog 1 zonder onderstellen die ik niet ectht kan gebruiken he voor de moment of kmoet gepaste onderstellen vinden.

the_gold

citaat:
Geplaatst door prulleman

Stoomlocs in een hypermoderne loods? Waarom niet. De NMBS wil[:D] toch een totaal nieuw museum bouwen[8D] De discussie duurt amper 25 jaar[:o)] Zal er wel eens van komen zeker[:p]



Ik zal ze hen de foto doorsturen als het af is[:p] Meschien maken ze der dan eens tijd voor[:D]

B-Modelbouw

Geen zelfbouw, maar waarom niet twee loodsen kopen en ze zelf wat verbouwen ... Kun je ze verlengen en eventueel voor en achteraan van deuren voorzien. Kwestie dat die 18 binnen kan, voor ze hem slopen [;)] (draadje grootspoor).

De overschot aan onderdelen hou je bij, mocht je ooit gaat scratchen (of zo iets) ... In 't nederlands niets minder dan gewoon iets bouwen met allerlei onderdelen van verschillende bouwdozen. Kortom bouwen zonder bouwplan.

Succes

prulleman

Een simpel zelfbouwke is anders niet moeilijk[:)] Probeer anders gewoon eens[8D]

modeltreinbart

Schone loods moet ik toegeven prulleman, maar een vraagje lopen de sporen verder achter de wand als een soort van fidle yard of niet.
groeten bart
ps gold hoeveel kanten zijn er zichbaar van je lood wil er eigenlijk me bedoelen staat deze loods tegen de achterwand of niet zo ja kan je miss de drie poorten loodsgebruik voor een draaischijf en als de ene zijde niet zichtbaar is kan je ze nog steeds in plasticcard 1mm al dan niet beplakt met steentjes plasticcard of karton met steentjes bedrukt mits deze aan een niet zichtbaar gedeelte komt is dat mis een optie de ene zijde komt dan vrij en kan je achter de andere lijmen en wat de poorten betreft recupereren in de vernieuwde voorgeven die je eveneens kan maken uit plasticcard en steentjes motief plasticcard. het is maar een ideetje
groeten bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

prulleman

De sporen lopen niet door, het was de bedoeling om langs achter een soort kijkgat te maken, maar her is er nooit van gekomen[:o)]

the_gold

Bedankt voor jullie tips!
Maar het is wel wat verwarrend.
Buiten de aanleg van de baan is er nog niets in huis gekomen in al die jaren dat iets kan gelijken op die foto van hierboven.
Ik heb er gewoon totaal geen ervaring mee.
Daarmee bedoel ik aleen een hoop sporen en hout eronder [:(]

doomslu

citaat:
Geplaatst door the_gold

Bedankt voor jullie tips!
Maar het is wel wat verwarrend.
Buiten de aanleg van de baan is er nog niets in huis gekomen in al die jaren dat iets kan gelijken op die foto van hierboven.
Ik heb er gewoon totaal geen ervaring mee.
Daarmee bedoel ik aleen een hoop sporen en hout eronder [:(]

E?n tip : doen ! Al doende leert men.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

wel als jullie tips hebben hoe ik iets kan bekomen zoals hierboven ^^ u zegt maar. De loods zal ik toch wel kopen aangezien ik hem mooi vind!

meschien moet ik eens een fotoke plaatsen van de huidige baan, al weet ik niet echt hoe[;)]