Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Dynamis-bachman

Gestart door centauri167, 15 maart 2008, 18:44:32 PM

thalysken

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Hoi!
De helft van je park is 100% DCC-compatibel, de anderen kunnen met een andere decoder worden uitgerust (behalve die met een C-sinus of een Softsinusmotor...)[:(]

Ik ga me de kost besparen dan. Ik wacht wel nog mooi af. Wie weet komt er volgend jaar nog wat...

loksound2

citaat:
Geplaatst door doomslu

De ProBox is nog niet op de markt en zal een uitbreiding zijn.
Voor het digitaal rijden met een paar treinen tegelijkertijd lijkt me de Dynamis zeer geschikt. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb 'm ondertussen trouwens al flink goedkoper gezien dan de richtprijs van 155 euro.

@thalysken : radiogestuurd zal ongetwijfeld duurder uitvallen. Bachmann heeft duidelijk voor een goedkoop systeem gekozen. ESU heeft een nieuwe radiogestuurde handset aangekondigd in N?rnberg, de ecosControl. Zijn prijs zou rond de 200 euro liggen. Zodra die er is gaan we 'm ook wel eens testen.
En dat M?rklin niet met DCC werkt is niet de schuld van Bachmann h?. [;)]



thalysken en doomslu
radiogestuurd valt dus veeeel duurder uit. daarom vroeg Bachmann aan ESU om deze infrarood te maken. De radfiogestuurde handset van Esu ECoSControl is GEEN digitaal systeem, maar een uitbreiding/afstandsbediening voor de ECoS!

mvg,

P.

loksound2

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Thalysken, Centauri,
Ik wil niet beweren de wijsheid in pand te hebben...
Ik heb Luc wat bijgestaan met de Dynamis, want ook ik heb er een in huis.
Voor ongeveer dezelfde prijs als een Roco Multimaus lijkt de Dynamis (toch ontwikkeld door ESU, maar door Bachmann in China gefabriceerd) mij een zeer leuk alternatief, vooral omwille van de draadloze besturing. Ik weet het niet zeker, maar de Multimaus vertoont qua ergonomie en menu veel gelijkenis met de ESU Mobile Control die ik ook reeds probeerde. Misschien zijn ze dus wel familie...
Thalysken, wat voor materieel heb je? Toch niet alleen M?rklin? De "andere" merken bouwen meestal een multiprotocol (v????k ESU) decoder in, en al dat materieel rijdt onbegrensd ook op DCC. Veel mensen met oudere M?rklin loks laten die ombouwen met een DCC-decoder en rijden dan ook met een DCC-centrale. Alleen al omwille van de prijs.
Verder: zoals Luc ook al zei, Probox en booster zijn extra's, echter allemaal gebaseerd op dezelfde handset(s), er zijn 4 besturingskanalen voorzien.

Maar met 2,3 Amp?re (3 voor de roco, 3,5 voor de Intellibox) kom je al ver.

De lengte van de baan heeft geen invloed op het benodigde vermogen!!! Voorbeeld: op een baan van 50m lang rijden met 4 treinen met een Lokmaus II is probleemloos. Wel moet je de baan voeden met een ringleiding en bvb elke meter 'aftakken' naar de rails.
Nog vragen? We proberen ze met genoegen te beantwoorden!



Tony,

de Dymanis wordt bij ESU gefabriceerd, in China...

dank,

P

centauri167

Wat ik echt stom vind is dat de ecoscontrol enkel bij hun centrale past. Volgens mij is dit een echte beperking van hun afzetmarkt daar ik niemand ken die een Ecoscentrale heeft. Ofwel Intellibox, Zimo, Lenz of Roco Lokmaus maar niemand een Ecoscentrale. Hopelijk zorgen ze toch dat het compatibel wordt met de andere dcc systemen.

eric

citaat:
Geplaatst door centauri167

Wat ik echt stom vind is dat de ecoscontrol enkel bij hun centrale past. Volgens mij is dit een echte beperking van hun afzetmarkt daar ik niemand ken die een Ecoscentrale heeft. Ofwel Intellibox, Zimo, Lenz of Roco Lokmaus maar niemand een Ecoscentrale. Hopelijk zorgen ze toch dat het compatibel wordt met de andere dcc systemen.




Je zou er nochtans aardig van kunnen verschieten wie er allemaal een ECoS centrale heeft.
Zowel tweerail en drierail rijders.
En voor ons (ecosrijders) gaat de ECoScontrol een mooie aanvulling worden.

Het zal van de andere merken afhangen of het compatibel wordt op hun systeem.
Als er iemand met iets begint en een andere wil dat ook, moet de andere zich aanpassen aan die iemand, maar niet andersom.
Begrijp je?

centauri167

de vorige mobiele handregelaar van esu was compatibel met de andere dcc systemen, dus waarom deze niet
en ... ik ken meer dan 100 man die digitaal rijden, 0 met een ecos centrale, daarom ga ik er vanuit dat het niet al te populair is

eric

Hier op het forum zijn er toch enkele tevreden eigenaars van de ECoS
De Ecoscontrol komt pas later op het jaar, dus nu is het een beetje vroeg om daar verder over discussi?ren
Dit draadje ging tenslotte over Bachmann Dynamis.
Dus we zullen deze maar eerst verder volgen zeker.[;)]

centauri167

Eric, het item was inderdaad gestart met de dynamis.
Misschien kan ik het nog ietwat veranderen.

Welk digitaal systeem raden jullie mij aan voor het besturen van de modelbaan. ( enkel de treinen ) ben niet van plan om de baan de sturen via de pc, maar alles zelf manueel te doen samen met mijn schoonbroer en of een gastrijder. Moet wel 4 digits hebben, daarom valt mijn huidige lokmaus 2 al af.
En dan is er de prijsnog. Wil een goede prijs/kwaliteit. Wil dus niet betalen voor allemaal items die ik niet ga gebruiken.
Graag jullie mening.

loksound2

citaat:
Geplaatst door centauri167

Wat ik echt stom vind is dat de ecoscontrol enkel bij hun centrale past. Volgens mij is dit een echte beperking van hun afzetmarkt daar ik niemand ken die een Ecoscentrale heeft. Ofwel Intellibox, Zimo, Lenz of Roco Lokmaus maar niemand een Ecoscentrale. Hopelijk zorgen ze toch dat het compatibel wordt met de andere dcc systemen.



ten dele heb je gelijk, maar hij past ook "onder" de Central Station van M?rklin. Alleen moet M?rklin die aansluitpoort vrijgeven (lees: .. opdracht geven aan ESU om de poort vrij te geven).

Anderzijds vind ik dat niet dom. Moet men dan alle maken ifv anderen?

Patrick

loksound2

citaat:
Geplaatst door centauri167

Eric, het item was inderdaad gestart met de dynamis.
Misschien kan ik het nog ietwat veranderen.

Welk digitaal systeem raden jullie mij aan voor het besturen van de modelbaan. ( enkel de treinen ) ben niet van plan om de baan de sturen via de pc, maar alles zelf manueel te doen samen met mijn schoonbroer en of een gastrijder. Moet wel 4 digits hebben, daarom valt mijn huidige lokmaus 2 al af.
En dan is er de prijsnog. Wil een goede prijs/kwaliteit. Wil dus niet betalen voor allemaal items die ik niet ga gebruiken.
Graag jullie mening.



het is niet gestart met de dynamis.... maar daarvoor moet je de interne keuken van ESU kennen. ESU bouwt nieuwe zaken en biedt ze aan anderen aan... Ander voorbeeld: de Central Station van M?rklin en het ganse verhaal rond mfx is bedacht en gebouwd door ESU.

Patrick

eric

@ Patrick Locsound,

We bedoelen dat dit draadje gestart is met onderstaande tekst over de "Dynamis-bachman"
Maar we waren een beetje afgeweken van het onderwerp.


citaat:
Geplaatst door centauri167

Heb daarjuist in modelspoormagazine, jullie wel niet onbekend, de reportage over de dynamis gelezen en ik vroeg me af of ??n van jullie er ??n heeft, ervaring mee heeft of er de plus-minpunten tov andere systemen kent ?
Binnenkort start ik met een modelbaan. Ongeveer een u-baan. 3m op 6m op 4.5m. Momenteel rijd ik met de lokmaus2 van Roco, ben hier best tevreden over, zeker prijs/kwaliteit.
Maar daar ik toch moet overstappen om bv. 4cijferige adressen te kunnen ingeven twijfel ik aan de lokmaus 3 of een ander systeem. De dynamis leek me prijs/kwaliteit wel mee te vallen.
Graag jullie reacties en info.


centauri167

Idd Eric.
Patrick, ik was dit item ( draadje ) begonnen om nog wat meer info over de dynamis te krijgen. Daar ik toch van plan was om deze of andere te combineren met bv. een ander systeem zijn we bij de ecoscontrol radio terechtgekomen. In mijn ogen alleen spijtig dat men deze handregelaar niet met ander systemen behalve de ecos centrale ( en in de toekomst misschien marklin ) kan gebruiken in tegenstelling tot hun vorige draadloze handregelaar. Natuurlijk ieder zijn eigen mening daarover.

Blijf ik dus alleen wat op mijn honger, rekening houdend met waarvoor ik het wil gebruiken, wel systeem raden jullie mij aan en waarom.

groeten,

P

eric

citaat:
Geplaatst door centauri167

Blijf ik dus alleen wat op mijn honger, rekening houdend met waarvoor ik het wil gebruiken, wel systeem raden jullie mij aan en waarom.



Je hebt nu de locmuis 2. Dus ook hoogstwaarschijnlijk een Roco centrale.
Al eens gedacht aan de Multimuis van Roco, die past op uw huidige centrale.
Kan je mits een beetje zoeken aan een leuk prijsje kopen.

centauri167

Het probleem is dat ik ook een booster moet kopen en tenzij ik me verkeerd heb laten informeren past de nieuwe generatie boosters niet op de oude lokmaus2 centrale. Klopt dit of niet ?

eric

Euh,
Wij hebben op een tentoonstelling eens een gans weekend aan het rijden geweest met Locmaus 2 en een Multimaus op ??n centrale van de generatie Locmaus 2 en dit zonder enig probleem.
Ik heb nu die centrale hier niet bij de hand maar ik zal het nummer nog laten weten.
De baan waar het op aangesloten was is niet van de kleinste en we hebben geen booster nodig gehad.