Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Commentaar gevraagd

Gestart door chrisdriessen, 11 maart 2008, 15:42:28 PM

Rochevalien

#15
Chris,ik geef je nog even mijn persoonlijke mening mee:
1:ik vindt het gewoon ongelooflijk dat jij de moed kan opbrengen om aan het vervuilen van huizen (en dergelijke) te beginnen en dan nog effe recht-voor- de- raap om commentaar te vragen ook op dit forum[:0]
Dat doen er niet veel na,geloof mij.
2: veel verschil zie ik echt niet,of het moest het roze gebouw zijn dat je nu ook wat vervuild hebt.Maar dat is niet erg,het belangrijkste is dat jij inziet dat "trial and error" de enige manier is om in de modelbouw tot enig resultaat te komen.Niemand van al de modelbouwers die op deze planeet rondlopen zijn s'morgends als experten wakker geworden maar hebben allemaal hun "leergeld" moeten betalen,ook ikzelf niet.
3: Ik vindt jouw dioramatje helemaal niet slecht alleen heb ik het wat moeilijk met je vieze muren en t? roze mensen.
Ik vindt het station op de baan van Wim overigens heel goed geslaagd,het is vervuild maar ook weer niet t? vervuild.
Ik raad je dan ook aan om mij nog wat te verdiepen in de kunst van het verweren( artikels in magazines,boeken lezen) en het te blijven proberen.
Er zijn per slot van rekening 101 verschillende manieren om iets te gaan vervuilen.

Gerrit


Ludwig

#16
Ik heb me al dikwijls afgevraagd of er geen plaatsje op het forum kan voorzien worden waar o.a verweringstechnieken kunnen geplaatst worden.
Ik weet ook wel dat daar al boeken vol over geschreven zijn maar zo'n plaats op het forum waar allerhande technieken en weetjes kunnen onder gebracht worden zou toch een aanwinst zijn voor dit forum.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

rixke rail

#17
citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ik heb me al dikwijls afgevraagd of er geen plaatsje op het forum kan voorzien worden waar o.a verweringstechnieken kunnen geplaatst worden.
Ik weet ook wel dat daar al boeken vol over geschreven zijn maar zo'n plaats op het forum waar allerhande technieken en weetjes kunnen onder gebracht worden zou toch een aanwinst zijn voor dit forum.
Groeten
Ludwig




Wat dacht je van deze, Ludwig [?]

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=52

Leuk toch !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

#18
Moesten we rixke niet hebben h?.....[;)][;)][;)]

erik50

#19
Ik denk niet dat dat het geen is dat Ludwig bedoeld.
Op andere forums is er steevast een hoekje waar geilustreerd met foto's weateren word uitgelegd.
En dat missen we hier wel degelijk.
groeten
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

doomslu

#20
Je hebt ook een heel degelijke serie artikels in Modelspoormagazine nrs 33 t.e.m. 44.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

#21
citaat:
Geplaatst door erik50

Ik denk niet dat dat het geen is dat Ludwig bedoeld.
Op andere forums is er steevast een hoekje waar geilustreerd met foto's weateren word uitgelegd.
En dat missen we hier wel degelijk.
groeten
Erik


Inderdaad Erik dat bedoelde ik.
Een plaats waar zulke info met foto's bijeen gebracht kan worden
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

modeltreinbart

#22
Voor het voegen van stenen gebruik ik de volgende methode eerst schilder ik de volledige plaat met de kleur van de voegen die ik wens daarna veeg ik deze met een droge vot of keukenrol terug af zodat toch de voegen " gevuld" zijn .
wat ik ook durf maar niet altijd zijn de voegen met een fijn penseel schilderen en dan met verdunde donkere verf een washing geven de verhouding van water verf hangt af van de vervuilingsgraad. bij zware vervuiling voeg ik minder water toe "zware samenstelling" dan bij mindere vervuiling dan gebruik ik meer water of een "dunne samenstelling"
Wat betreft het schilderen van preiserianen schilder ik deze eerst volledig zwart (mat) dan schilder ik zichtbare lichaamsdelen in een roze tint die op huid gelijkt dan schilder ik de kledij en dan vervuil ik ze nog zoals hierboven gebruikte techniek als met huizen met een mengeling van donkere verf en water.
groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)