Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

draadloos besturen

Gestart door thalysken, 27 januari 2008, 15:00:54 PM

conducteur

#15
Misschien is dit een goede oplossing:
Daar waar je zijn moet een mobile station plaatsen als 'slave' en de andere die je nu hebt als 'master' gebruiken.
als je niet toekomt heeft marklin(dacht ik) een verlengkabel.
Een tweede optie is je aansluitrail zo plaatsen dat je met je twee kabels toekomt bij je aansluitrail. Dit zijn (voor mij)  kostelijke oplossingen.[:)].ik weet ook niet hoeveel je wilt uitgeven om op die tweede plaats je baan te besturen h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

thalysken

#16
Om gemakkelijk te zijn zal ik later een esu mobil control kopen. Dan kan ik meteen gaan waar ik wil. En kan ik mijn wissels verzetten. Maar graag zou ik weten of ik met zo'n mobil control nmbs-seinen mee aansturen.

Alvast bedankt,
Thijs



thalysken

#17
Hallo,

Ik heb vandaag eigenlijk iets belachelijks ontdekt. ESU heeft nu de aankondeging gebracht van een nieuwe draadloze besturing. DE BACHMANN DYNAMIS maar dan met een ander stickertje.

Maar misschien is dit dan toch niet zo belachelijk zoals ik denk. Dus daarom stel ik deze vraag: Is deze nu geschikt voor AC? Ik kan er toch niets van terug vinden.

Met vriendelijke groten,
Thijs

thalysken

#18
Was deze pagina nog vergeten te vermelden... http://root.esu-support.eu/typo3_loksound/index.php?id=335

doomslu

#19
citaat:
Geplaatst door doomslu

De Bachmann Dynamis is DCC, dus alles behalve M?rklin. Maar je kan er wel magneetartikelen zoals wissels en seinen mee sturen via accessoire-decoders (maximum 25 decoders, in totaal 100 uitgangen).

Even mezelf herhalen. De Bachmann (en dus meer dan waarschijnlijk ook de Esu) is DCC compatibel. Volgens mijn bescheiden mening dus niet geschikt voor het M?rklin-systeem.
Jammer voor jou, thalysken, want het is anders wel een leuk apparaatje.

De Bachmann is samen met Esu ontwikkeld en het hoeft dus ook niet te verwonderen dat zij met hetzelfde apparaat komen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

#20
citaat:
Geplaatst door thalysken

Hallo,

Ik heb vandaag eigenlijk iets belachelijks ontdekt. ESU heeft nu de aankondeging gebracht van een nieuwe draadloze besturing. DE BACHMANN DYNAMIS maar dan met een ander stickertje.

Maar misschien is dit dan toch niet zo belachelijk zoals ik denk. Dus daarom stel ik deze vraag: Is deze nu geschikt voor AC? Ik kan er toch niets van terug vinden.

Met vriendelijke groten,
Thijs



Thalysken,

Dat is niet zomaar een ander stickertje
De ECoSControl ziet er uit als een Dymamis van Bachmann doch daar stop de vergelijking!
De ECoSControl werkt met een radio frequentie.
De Dymanis van Bachmann is een eigen digitaal systeem (infrarood)
Het hangt van M?rklin af of de ECoSControl bruikbaar wordt
op de Central Station.

En nog wat vragen en antwoorden van hun site.

Alle zeigen / Alle Verstecken    

Welche Funkfrequenz verwendet ECoSControl Radio?
Das Ger?t arbeitet im 2.4GHz Frequenzband. Ein Betrieb ist daher sowohl in der Europ?ischen Union als auch in den USA m?glich.

Ist das ECoSControl Radio kompatibel mit dem mobile control 50100?

Leider nein. Aufgrund der ge?nderten Funkfrequenz k?nnen ECoSControl Radio und mobile control Mobilteile und Empf?ngermodule nicht zusammenarbeiten.

Wird das mobile control 50100 weiter produziert?

Nein. ECoSControl Radio wird das mobile control vollst?ndig ersetzen. Restmengen sind allerdings noch erh?ltlich.

Kann ich das ECoSControl Radio auch mit anderen Digitalzentralen verwenden?
Nein. ECoSControl Radio wurde speziell f?r den Betrieb mit der ESU ECoS entwickelt. Ob ein Betrieb auch an anderen, mit einem ECoSlot ausger?steten Zentralen (z.B. M?rklin? central station?) m?glich sein wird, steht derzeit nicht fest. Sollten sich Neuerungen ergeben, werden wir Sie auf unserer Homepage dar?ber informieren.

Wie unterscheidet sich das ECoSControl Radio zum Bachmann Dynamis?

Das von ESU entwickelte Bachmann? Dynamis? ist ein auf Infrarot-Technik basierendes, vollst?ndiges aber dennoch preiswertes DCC-System (inklusive Booster) f?r Einsteiger und Umsteiger.

ECoSControl Radio hingegen ist ein auf Funktechnik aufgebauter Handregler f?r den Betrieb an der ESU ECoS. Obwohl es dem Dynamis? optisch stark gleicht, so ist doch sowohl das Innenleben als auch das Display vollst?ndig unterschiedlich: ECoSControl Radio besitzt ein vollgrafikf?higes Display und kann wesentlich mehr Loks und Weichen steuern als Dynamis?.

Es ist selbstverst?ndlich m?glich, ein Dynamis mit Hilfe des ECoSniffer-Eingangs an die ECoS anzuschliessen und zu benutzen.