Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Reeks 91

Gestart door Peter, 24 januari 2008, 13:54:21 PM

Peter

Langs heel de lijn naar Boom Stonden toen mechanische seinen, ook hier aan het station Hoboken-Polder. Zelfs aan de halt Hemiksem-werkplaatsen stonden zo'n signalen.
De foto van de 80 of 82 in Hemiksem is nog in de oude groene livrei zonder Z motief. D'r is er ook nog een van een 62 met L-rijtuigen, die dezelfde dag genomen is. De kwaliteit van de foto's is niet denderend, want die nog genomen met een Kodak instamatic toestelletje (goedkope versie) en dus 4x4 negatief
Zo gauw ik ze heb post ik beide hier.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

En was er ook niet de oorspronkelijke volledig groene versie van het type 230 met gele neus? Althans zo had ik de mijne (gemaakt uit een kit van Jocadis dacht ik) geschilderd volgens een zwart/wit foto [8D] die ik ooit in een boek had gevonden. (Ondertussen is ie al wel verkocht samen met heel mijn H0 verzameling [:(])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Roche, de foto's komen er aan.
PS: het was geen 80 of 82 maar een 92 (9219) en die lijkt heel sterk op de 80 of 82
Van de 62 kan ik helaas het nummer niet ontcijferen.

PS: Ik heb een hele boel foto's van vroeger (kleur en zwart/wit) maar scannen is niet mijn sterkste kant.
Bij die opnamen oa.: Station Berchem waarop het seinhuis nog te zien is. Een Franse TEE in Berchem (jaren 60) Dus vrijwilliger gevraagd om ze op in te scannen en op CD te zetten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De beloofde foto's



PS: de foto's zelf zijn veel mooier en duidelijker dan de Scans.
Met vriendelijke groeten
Peter

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door Peter

Roche, de foto's komen er aan.
PS: het was geen 80 of 82 maar een 92 (9219) en die lijkt heel sterk op de 80 of 82
Van de 62 kan ik helaas het nummer niet ontcijferen.

PS: Ik heb een hele boel foto's van vroeger (kleur en zwart/wit) maar scannen is niet mijn sterkste kant.
Bij die opnamen oa.: Station Berchem waarop het seinhuis nog te zien is. Een Franse TEE in Berchem (jaren 60) Dus vrijwilliger gevraagd om ze op in te scannen en op CD te zetten.



Ik zie het wel zitten om die foto's in te scannen... Ik ben verzot op "oude foto's"[:D]

Gerolf

Je mag bij mij ook steeds langskomen, Peter [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Maxim, je hebt gelijk. Foutje van mij. Het zijn inderdaad M1 wagens. Heb ergens nog foto's van mijn echtgenote samen met onze (toen) kleine kinderen op die houten banken van de 2e klas afdeling.
Zal ook mijn vele dias eens moeten nakijken want er zijn er een paar waar de hele trein opstaat, dus de 62 + x M1 wagens, genomen op het stuk tussen Hemiksem werkplaatsen en Hoboken kapelstraat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Ben altijd ergens gek geweest van het rangeerlokje van de reeks 91




Peter,

Als je ooit eens in de buurt van TW Hasselt komt, wij hebben er 3 op de koer rondrijden 9111-9116-9119 en 9124 staat nog binnen voor restauratie.  Van de drie actieve zijn er 2 normale en 1 verlengde.  

Groeten

Rudy