non-m

Gestart door daz_one, 05 januari 2008, 15:54:01 PM

GeM

Als ik me niet vergis zit in de 77 een loksound versie 2.
Hier kan je in CV 113 de helderheid van de frontlichten (waarde 0-15) en in CV 114 de sluitlichten instellen (eveneens van 0-15)
Voor loksound/lokpilot 3 gelden dezelfde CV's.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

13erke

Ik heb de handleiding gevonden, het is inderdaad cv 113. Spijtig genoeg kan is met de mobile station enkel cv's tot 80 programmeren. Na de examens zal ik eens een collega modelbouwer moeten gaan opzoeken.
Bedankt voor het antwoord!

Anarchy

Wel blijkbaar gaat het toch allemaal niet zo simpel. Ik heb bijvoorbeeld 2 loc's genomen om de lichten te dimmen. Beiden hebben een lokpilot V3.0 decoder. Bij de ene lukt het wel om te dimmen via CV 113 + 114 en bij de andere niet, raar maar waar. Zelfde verhaal voor de 77/78. Een kennis heeft er 2 zonder geluid, hij kan de lampen dimmen op beide loc's via 113 en 114. Ik heb een 78 met geluid en een zonder, beiden lukken ook niet om te dimmen. Om een lang verhaal kort te maken. Sommige van mijn locs kan ik dimmen, andere dan weer niet. Ook al is het soms dezelfde decoder. Heel raar!

13erke

ik blijf vanaf nu van die instellingen af, na de optrek en afremvertraging een beetje hoger gezet te hebben is de lok helemaal tilt geslaan, waneer ik het geluid opzet gaat hij bij hoge motortoeren gewoon piepen en fluiten (het geluid, niet de motor).

Het ziet ernaar uit dat ik die instellingen terug in de fabrieksinstellingen moet krijgen, heeft iemand een idee hoe je dat voor mekaar krijgt met een ms? (een volledige reset dus?)

krispy

@ 13erke

Ge moet eens in het bijgeleverde papieren kijken
Daar staat ergens in vermeld welke waarde ge in een bepaalde CV moet schrijven om de decorder opnieuw op fabrieksinstellingen te zetten ( hierdoor worden alle origineele waarden opnieuw ingevuld en is de decoder opnieuw zoals ge hem had gekocht )
welke waarde en welke CV weet ik niet juist meer maar ik zal vanavond thuis ne keer opzoeken moets ge het nog ni gevonden hebben !
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Anarchy

Ik dacht CV8 = 8 ?

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik dacht CV8 = 8 ?

Goed gedacht.
In CV 8 staat een nummer dat aangeeft wie de fabrikant is. Bij ESU is dat 151. Door in CV 8 een 8 te schrijven verander je niks aan het nummer wat er al in staat, maar je zet daarmee wel de decoder terug op de fabrieksinstellingen.

teessee

Ik heb een vergelijkbaar probleem maar aangezien ik met een ecos-controller werk moet ik dit waarschijnlijk op een andere manier oplossen. Iemand een idee hoe? In het boekje dat bij de decoder hoort (marklin hochleistungsantrieb 60924)staat dat ik registernummer 08 op waarde 08 moet zetten om de decoder terug te zetten naar serie-instellingen. Iemand een idee hoe dit moet met een ecos?
Tom

Anarchy

citaat:
Geplaatst door teessee

Ik heb een vergelijkbaar probleem maar aangezien ik met een ecos-controller werk moet ik dit waarschijnlijk op een andere manier oplossen. Iemand een idee hoe? In het boekje dat bij de decoder hoort (marklin hochleistungsantrieb 60924)staat dat ik registernummer 08 op waarde 08 moet zetten om de decoder terug te zetten naar serie-instellingen. Iemand een idee hoe dit moet met een ecos?



In de handleiding van het EcOS staat dit duidelijk beschreven ...

teessee

Ik heb dus via de handleiding al het adres kunnen veranderen dus normaal doe ik het goed. Ik moet om de snelheid van de loc te veranderen cv 05 een waarde geven tussen 1 en 63, ik heb geprobeerd de waarde 63 in te geven en na een beetje geflikker van de lichten zou dit ok moeten zijn. Niet dus, de lic rijdt nog steeds even traag. Ook na het ingeven van de waarde 08 bij cv 08 verandert er niets, dit zou nochtans de volledige reset moeten zijn.
Tom

teessee

Uiteindelijk blijkt het toch geen elektronisch probleem te zijn, een fout in het loopwerk van de loc was de oorzaak van het trage rijden. Ik heb alvast weer ??n en ander bijgeleerd. Bedankt
Tom

loksound2

citaat:
Geplaatst door krispy

@ 13 erke

Ik weet ni of de inporteur TDS ze in het nederlands heeft vertaald maar je kunt hun ook een mailtje ( zie site Train Service Danckaert )sturen en waarschijnlijk heb je vanavond nog een antwoordt !![;)]

Ik heb zo al verschillende vragen beantwoordt gekregen van hun


edit toevoeging van email adress : support@loksound.be





Weet niet van waar die TDS komt maar TSD zou wel de afkorting kunnen zijn van onze firma.
Wij hebben alleen de Nederlandstalige en Franstalige handleidingen op onze website: www.modeltrainservice.com / Nederlands / downloads.
Ik kan ook niet garanderen dat deze handleidingen 100 % overeenkoemn met de decodervesies die ingebouwd zitten in M?rklin (en ook bij andere merken (Mehano, Roco, Brawa, Hag, ... zij bestellen bij ESU: OEM-versies, speciaal aan gepast aan hun wensen en noden. Maar hopelijk werkt het...

mvg.

13erke

Het is me gelukt om de decoder te resetten, en alles werkt weer naar behoren.
Bedankt voor het opzoekwerk!

Anarchy

citaat:
Geplaatst door loksound2

citaat:
Geplaatst door krispy

@ 13 erke

Ik weet ni of de inporteur TDS ze in het nederlands heeft vertaald maar je kunt hun ook een mailtje ( zie site Train Service Danckaert )sturen en waarschijnlijk heb je vanavond nog een antwoordt !![;)]

Ik heb zo al verschillende vragen beantwoordt gekregen van hun


edit toevoeging van email adress : support@loksound.be





Weet niet van waar die TDS komt maar TSD zou wel de afkorting kunnen zijn van onze firma.
Wij hebben alleen de Nederlandstalige en Franstalige handleidingen op onze website: www.modeltrainservice.com / Nederlands / downloads.
Ik kan ook niet garanderen dat deze handleidingen 100 % overeenkoemn met de decodervesies die ingebouwd zitten in M?rklin (en ook bij andere merken (Mehano, Roco, Brawa, Hag, ... zij bestellen bij ESU: OEM-versies, speciaal aan gepast aan hun wensen en noden. Maar hopelijk werkt het...

mvg.



Dat verklaart misschien waarom soms de CV's voor de lichten te dimmen wel werken en soms niet?

krispy

@ loksound2

Sorry voor het foutje , waarschijnlijk door te snel typen , maar ik bedoelde wel degelijk TSD[:I]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m