Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

TreinTeLaat

De derde lamp is zo via het 'boogje' dat je van de ene in de ander pport steekt,

mààr bij mij is het gewoon, ik haal dat stuurrijtuig uit de verpakking, zet hem op de baan en er gebeurt niks met de lichten....

Ik rijd Märklin, wisselstroom, aandruiving met Mobile station.

De handleiding van LS stelt niet echt iets voor, en een decoder zou er normaal toch al inzitten zeker, allee, ik weet eigenlijk begot niet hoe zoiets in mekaar steekt... :S

Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

De derde lamp is zo via het 'boogje' dat je van de ene in de ander pport steekt,

mààr bij mij is het gewoon, ik haal dat stuurrijtuig uit de verpakking, zet hem op de baan en er gebeurt niks met de lichten....

Ik rijd Märklin, wisselstroom, aandruiving met Mobile station.

De handleiding van LS stelt niet echt iets voor, en een decoder zou er normaal toch al inzitten zeker, allee, ik weet eigenlijk begot niet hoe zoiets in mekaar steekt... :S




Er zit een decoder in het rijtuig. Wat doe je dan?

Je zet het rijtuig op je baan. En dan? Laat je het dan gewoon staan en doe je verder niets? Dan doe je zoiets zoals de stekker van je computer niet in het stopcontact steken en roepen dat het niet werkt. Een domme fout, maar het gebeurt.

Zet je digitale centrale gewoon op adres 03 en druk de lichtfunctie aan. Voila, wonder boven wonder, toen was er licht!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

Hartelijk bedankt voor de hulp!

Het lijken simpele dingen, maar voor mij is het de eerste keer dat ik zoiets van LS heb.

Ik heb het andres ingesteld via de databank: nr. 37538, dan een vrij adres gekozen en voila, ik heb licht :)  :)   :)  :)


Het enige nadeel hieraan vind ik dat ik elke keer als de trein keert zowel de trein als het stuurstandrijtuig moet omkeren, maar soit, da's het minste...

Wat erger is , is dat het een adres inneemt en ik dus een loc minder in mijn Mobile station kan zetten,
dus zijn mijn aantal locs weer beperkt van 10 naar 9 door die stuurwagen..., en wat als er nog andere stuurwagens bijkomen...:s

ToThePoint

En waarom geef je de stuurstand niet hetzelfde adres als wat de loc heeft?
Dan wisselt de stuurstand samen met de loc en heb je weer een adres meer.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TreinTeLaat

oke, heb ik geprobeerd en inderdaad, het werkt, en zo verlies ik geen adres :)
Bedankt!
Nu heb ik een mooie I11-stam op mijn baan rijden...

Nu nog wachten tot eind dit jaar (volgens LS: 4e kwartaal 2010,(...))
Dan zouden er weer I11-rijtuigen uitkomen, maar dan van tijdperk Vb,
dan ga ik nog een setje met een stuurstand kopen zodat ik 2 stammen heb van telkens 6 rijtuigen.

Jurgen

Nu gewoon een vraagje naar aanleiding van Rixke zijn draadje waar hij zijn oudere modellen te koop stelt.
Vinden jullie dat het verschil tussen de oude en de nieuwe productie echt zo hard opvalt in een trein dat je ze niet naast elkaar wil inzetten?

Ik heb bij mezelf de test eens gedaan en ik zie het verschil zelfs niet direct. Ik probeer te letten op de rand rondom de ramen omdat dit visueel het eerst zou moeten opvallen in het midden van de trein. Ofwel heb ik slechte ogen, ofwel valt het verschil bijna niet op, maar ik was al meteen naar het verkeerde rijtuig aan het kijken. [:o)]
Enkel vlakbij zou je kunnen zien dat er een verschil is, als je weet dat er een verschil is tenminste. Achteraan op mijn baan zie ik het verschil echt niet!

Wat vinden jullie ervan?

@ Rixke, ik wil je hier helemaal geen kwaad mee doen hoor. Het is gewoon een vraag die ik me stel. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Een vraag die ik me ook stel.
Ik heb een leuke reeks van de vorige uitgaven en me nu een triptiekje met de stuurstand aangeschaft.
Je ziet de verschillen als je er met je neus tegen hangt en ik mijn bril afzet [;)].
Voor mij gaan ze gewoon in dezelfde stam mee rondjes rijden.[:I]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.