geluidsisolatie depron?

Gestart door ludol, 24 november 2007, 13:43:04 PM

dgrr57

#15
Echt niet mis [:)]

loebaske

#16
Idd. niet mis, zal dat ook eens moeten uit proberen, want nu maak ik men straten nog in plaaster....

ysbeer

#17
Ludol
wil je a.u.b als je iets nieuws wil laten zien of vragen een nieuw stukje schrijven,en niet een oud stuk opwaarderen.
Je zoekt je rot voor je weet waar het omgaat.
wim

Intens

#18
Goedendag heren,

Waar Depron voor gebruikt kan worden is in het draadje van msm 63 pagina 7 al besproken.[;)]
maar vooruit hier nog even een foto wat er mee kan,, zie het mmurtje en de trap.
Best aardig toch.

groeten Ilja

Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Gizzmo

#19
Heeft iemand het ondertussen al ergens bij een doe-het-zelf zaak gevonden? Brico, Gamma, Hubo, ... eventueel AVA?

Alvast met dank voor de info ;)
GreetZ
David

Gerolf

#20
Vanaf 3mm dik vind je het bij Schleiper
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tricolor

#21
nog niet gevonden in Brico,Gamma
Hubo weet ik niet....
Ik heb opgevangen dat Leroy Merlin er heeft , nog niet zelf gecheckt
Je hebt een Leroy in Anderlecht/Sint Pieters Leeuw
Bij AVA heb je wel een soort "schuim" karton , maar het is moeilijk om het papier laagje eraf te halen...

yvessan77

#22
Tricolor,
Het "schuimkarton" van AVA is het befaamde architectenkarton of makkettenkarton.
En inderdaad is die ene laag papier er moeilijk af te halen bij grote oppervlaktes.
Zelf ben ik een "velleke" van 22cm op 64cm aan het strippen van die ene laag. Na 2uur prutsen is ongeveer de helft van die kl...laag er af. Voor kleine oppervlakken is het geen probleem. effe prutsen en trekken maar. Nu laat ik de onderste lagen weken door er water op aan te brengen om dan beetje bij beetje het papier er af te halen.  
Yves

FREMO e.V. - afd België

#23
Hallo,

Het beste tot nu toe om die papier laag ervan te krijgen is via de volgende wijze;

Let wel op dat jou echtgenote dit niet weet of ziet.


Gewoon een normaal strijkijzer nemen en op lauwe stand zetten.

Twee ? drie keer over de zijde strijken die je wenst te ontdoen van zijn vel. Als alles een betje lichtjes verwarmt is, gewoon afstrippen.

Nogmaals, niet aan uw wederhelft tonen.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Peter

#24

EN: niet vergeten het stomen af te zetten[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#25
Voor alle duidelijkheid : dit draadje gaat over Depron en die heeft geen karton. Niks pellen dus, gewoon gebruiken. De oppervlaktes zijn wel gladder dan wanneer je gepeld architectenkarton gebruikt.

Ik heb veel Depron gebruikt op mijn forumbaanmodule. Ik heb me zelfs (rot)geamuseerd om een brug te "graveren" in dat materiaal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gizzmo

#26
Hey Doomslu,

Kan je misschien ook even vertellen waar jij het vandaan hebt?
Many Thx
David

doomslu

#27
citaat:
Geplaatst door Gizzmo

Hey Doomslu,

Kan je misschien ook even vertellen waar jij het vandaan hebt?
Many Thx
David

Ken je Batiself in Luxemburg ?[;)]
Het produkt heet niet steeds "Depron".
Ik heb het gevonden op de afdeling verf en behangpapier. Het wordt er verkocht als dampscherm. Dus om tegen de muur te kleven alvorens te behangen. Zoek eens in die richting bij de doe-het-zelf zaken in jouw buurt. Of kom eens naar Luxemburg [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *