Isolatie Peco wissels 1/160 code 55 Electrofrog

Gestart door ludol, 22 november 2007, 10:45:03 AM

Gerolf

Als beide wissels afbuigend staan, en de hartstukken zijn mee omgepoold, is er geen kortsluitprobleem wanneer er een wiel over rijdt. Teken het maar eens uit!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

citaat:
Geplaatst door ludol

Hoikes,
Toch nog een vraagje over het aansluiten van mijn peco wissels.
Geef ik ze elk apart voeding of krijgen ze stroom via het gewone spoor.



De voeding kun je op de volgende manier regelen.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Ik was deze tekening ook al aan het bekijken, ik denk dat je je een beetje vergist hebt met de kleuren, je sluit rood met blauw aan mekaar, dan is het "pats", maar zoals INFO het zegt, sluit je rood op rood aan dan gebeurt er niets,dus isolatie is in dat geval niet nodig.[;)]

belair

Hier ben ik weer, het hartstuk moet toch altijd ge?soleerd worden, de ene keer zal er rood op staan en de andere keer zal er blauw op staan met als resultaat - kortsluiting.Dus alle rails die in verbinding staan met het hartstuk moeten ge?soleerd worden.
mvg
Luc

ludol

Ok. Ik meen te berijpen dat het belangrijk is dat wissels die tegen elkaar liggen zoals op de tekening nooit mogen open gereden worden.
Hier de link van Saraan nog eens.
http://www.electricnose.co.uk/dcc/dccpecoelectrofrog.html
Het zij electrofrog wissels van Peco, dat zijn slimme wissels[}:)] en legen de stroom in de juiste richting. Dus de kleuren op de wissels verranderen naar gelang hoe je de wissel omlegd.

Michiel

Dit soort wissels met "elektrisch" puntstuk mogen inderdaad nooit opengereden worden. Dat is het nadeel van deze techniek. Je zal de wissel steeds moeten zetten, onafhankelijk van de rijrichting.

Dat is dan ook de reden waarom ik het niet-rijbare spoor achter de wissel over een 20-tal cm spanningsloos laat. Mocht ik eens verstrooid zijn, dan stop de trein abrupt, nog voordat er kortsluiting optreedt. Zo kan ik de wissel nooit oprijden. (Ik gebruik de "denkende" wissel van Fleischmann-Piccolo, met dezelfde techniek/problematiek)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ludol

Ha[?]En als er dan wel een trein moet rijden op dat stuk?

Michiel

Het spoorsegment langs de bereden stand wordt natuurlijk wel van spanning voorzien, anders is het snel gedaan met spelen! [:D] Bij Fleischmann is dit vrij "straight-foreward"; hoe dit bij Peco zit, moet je zelf maar eens uitdenken. Mocht ik toevallig toch nog tijd vinden dit weekend, ga ik het ook eens bekijken!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

Ik heb de ervaring dat je een Peco-wissel zelfs niet kan openrijden want de hele zaak ontspoort.
Always be modelling!

belair

citaat:
Geplaatst door Roderik

Ik heb de ervaring dat je een Peco-wissel zelfs niet kan openrijden want de hele zaak ontspoort.



Je zal al in kortsluiting staan wanneer je het hartstuk oprijdt voor je zelfs aan de wissel kan komen om ze zo te zeggen openrijden, wat toch niet gaat lukken. Bij mij is het toch zo, en ik heb de Peco's. Eigenlijk had ik het stuk ervoor moeten stroomloos kunnen zetten, maar ik kan het nog aanpassen.

Het wordt tijd dat "den Bompa" [:D] (Tony) eens zijn zeg komt doen, die weet het maar al te goed hoe het werkt.
mvg [;)]
Luc

INFO

citaat:
Geplaatst door belair
Het wordt tijd dat "den Bompa" [:D] (Tony) eens zijn zeg komt doen, die weet het maar al te goed hoe het werkt.
mvg [;)]
Luc



Dat hoeft niet hoor Luc, wij weten het ook. Zie het aansluitschema hier iets boven. Lost alle problemen op.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

@Wim,
Uw extern contact is dan zoals de Peco PL13 die ik gebruik, of heb ik het mis?
mvg [;)]
Luc