Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Nieuw op mijn baan, de Piko TRAX-3 baureihe 187 in de kleurstelling van de BLS/Bombardier.
Een Zwitserse lok op mijn baan? Ja, Zwitserse loks, zowel SBB als BLS zie je regelmatig op de lijn Basel (Ch) en Freiburg (en verderdoor tot ??)
Model rijdt heel soepel en heeft digitaal (zelf een Plux22 inbouwen) verschillende verlichtings mogelijkheden.

Met vriendelijke groeten
Peter

trainspottingjr

Peter,

kan jij de verschillende verlichtings mogelijkheden eens even oplijsten. Heb recent ook het model aangeschaft maar tot op heden enkel de wisselende verlichting ontdekt + de cabine verlichting.

Bedankt
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Peter

Jelle,

Heb nog niet alles geprobeerd, maar de koplampen kunnen aan uit
Verstralers kunnen aan uit.
Sluitverlichting kan aan uit
Stuurstandverlichting kan aan uit.
Zal morgen een lijstje posten met de bijbehorende F toetsen (F0 tot F5)
De door mij ingebouwde decoder is de Uhlenbrock Plux22. Niet echt goedkoop (in de 30 euro)  maar wel heel goed in een Piko
Met vriendelijke groeten
Peter

trainspottingjr

alvast bedankt Peter  :P 

tis omdat ik geen info kan vinden op het net dat ik me dat even af vraag. Want Piko stoefte dat alle Zwitserse licht combinaties mogelijk waren
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

dani

Citaat van: Peter op 26 december 2015, 18:03:00 PM
de Uhlenbrock Plux22. Niet echt goedkoop (in de 30 euro)  maar wel heel goed in een Piko
Ach, Peter... wat is nog goedkoop tegenwoordig ?  Eten en drinken is ook duur, alles is duur, behalve de zogenaamde "wegwerpproducten".
Als je er tevreden mee bent, waar ligt dan het probleem ?  Geen probleem zou ik denken .

Ik heb gisteren ook voor de keuze gestaan :    80 euro extra betalen voor een lok met ESU Sound er in, of de gewone digitale versie nemen...
Uiteindelijk maak je een keuze en is die meestal wel gegrond. 

VEEL PLEZIER met je mooie lok !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Nieuw op mijn baan, die toch langzamerhand meer een meer richting tijdperk III verschuift (de 187 is voor de verzameling)
is het prachtige Liliput model van de baureihe 75 (VIb versie) zoals hij rondreed in het Zwarte woud
Uitstekende rijeigenschappen maar verdomd moeilijk om de decoder in te steken

Met vriendelijke groeten
Peter

3rail

Erg mooi model Peter.

Ik wens je er veel plezier mee. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Fan51

#3022
Beste modelspoorvrienden,

Nog net voor het jaareinde is een wensdroom in vervulling gegaan. De langverwachte De 6/6 15301 van de OeBB is hier aangekomen   8)
De 15302 en 15303 liggen reeds jarenlang te wachten op hun broer/zus. Een familiefoto dringt zich dan ook op:



In het grootspoor is de 15301 de museumlocomotief van deze serie geworden. Er werden trouwens maar 3 locomotieven van deze serie gebouwd.
De 15302 en 15303 werden verschroot.

De Seetalkrokodillen hebben bij mij altijd tot de verbeelding gesproken. Zij zijn de kleinere broers (of zussen) van de grote 'krokodillen' van de serie Ce 6/8.

Méér geschiedenis en gegevens over de De 6/6 vinden jullie op http://www.seetalkrokodil15301.ch/index.php (in het Duits).

De locomotief op schaal H0 werd geproduceerd door Trix met referentie 22246, uitgerust met mfx-decoder én sound. Perfect, dus  ;)

Prettige Eindejaarsfeesten en een Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen!

Groetjes

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Peter

Prachtige modellen Geert
Wens je er veel plezier mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Fan51

Dank je, Peter. Ben hier dan ook heel blij mee  :)
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Kees-Jan

Deze kwam ik toevallig tegen (in spoor 1) en zijn onderweg naar mij:


55025 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

MBW 221 er voor en gaan................

Peter

#3026
CiteerAfgelopen zaterdag in Houten de kraan van Bochmann en Kochendorfer gekocht voor een zacht prijsje.
Nu hem nog in elkaar zetten, dit schijnt monniken werk te zijn.

Inderdaad Edward, niet echt eenvoudig. Ben er zelf al een hele tijd (met verschillende onderbrekingen) aan bezig en eindelijk begint het einde in zicht te komen. De voorwaarden zijn: geduld, een goede soldeerbout, goed gereedschap en......een vaste hand.

Met vriendelijke groeten
Peter

3rail

#3027
Bedankt Peter voor je reactie.

Inmiddels begint de verzameling van B&K toch te groeien.
Naast de kraan had ik de brug ook al eens gekocht voor een prikkie, ook de 5 standige loods met 10 standige uitbreiding
kocht ik in Groningen voor een leuke prijs ( op Ebay.de gaan ze voor zo rond de 500,- Euro en dan alleen de 5 standige loods)

De Landerbahn watertoren kocht ik van een kennis van me en de kolenstort bunker heb ik ook voor een mooi prijsje
gekocht in Houten.
De bouw van de stort bunker heeft een kleine maand geduurd, dus dat geduld klusje van de kraan ken ik wel. :) :)

hier een paar afbeeldingen. ;)







Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Huugooke

Het is natuurlijk geschiedenis, maar al die hakenkruisen en slogans bezorgen me toch een ongemakkelijk gevoel.
Een baan bouwen van dat tijdperk heeft toch een bedenkelijke bijklank. Je weet wat voor onmenselijke dingen met die treinen zijn gebeurd.

Chrisrail

#3029
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }