Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Het Piko model is de E93 (193 rn 293) terwijl Roco en Märklin de E94 (194) als voorbeeld hebben. Alhoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch vrij verschillend.
Met vriendelijke groeten
Peter

Pascal Michiels

https://flic.kr/p/ojv7j9

'Nieuw' materiaal voor de WOII z baan. BR41 (3p motor) en BR52 (5p motor) en nog enkele wagons.

eve

Citaat van: Peter op 05 augustus 2014, 14:48:59 PM
Het Piko model is de E93 (193 rn 293) terwijl Roco en Märklin de E94 (194) als voorbeeld hebben. Alhoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch vrij verschillend.

Ook Märklin heeft een E93...

http://www.marklin.nl/nieuws/duitse-krokodil/

Erik

dani

kijk dat is nu zo fijn aan een forum.  Je laat iets zien en krijgt direkt een pak aanvullende informatie...  (en ook meteen ideetjes voor volgende aankopen)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


Peter

CiteerOok Märklin heeft een E93...
,

Ja inderdaad Erik. Ik had die er nog niet bijgeteld omdat die pas 3e kwartaal op de markt zou komen en dan om te beginnen eerst voor clubleden.
Voor de normaal gebruiker zal het we ergens 2015 en/of nog later zijn.

Voor mij persoonlijk is de nieuwe Roco E94 een prachtig model (alhoewel de oude ook niet slecht was) Voor de E93 hou ik me aan Piko (niet echt goedkoop) maar wel een prachtig model. Maar ja, ik rijd 2-rail DCC en Dani rijdt 3-rail
Met vriendelijke groeten
Peter

Stedahult

Over genomen van Eric, tevens was hij zo vriendelijk om het
model in zijn atelier "den bollen neus" te voorzien van een vleugje weathering.
Vandaag het rijtuig bij hem opgehaald en een gezellige middag gehad
omgeven door vele juweeltjes. Namens de mrs. Eric bedankt voor deze gezellige middag!



Mvh. Steef

Herwig

ter info:   ex   D.R.  E94 - kleine krokodil van Kleinbahn  A°2014 :                         (  2-rail       ook digitaal  )
~ öBB  type 1020 dennengroen.
~ öBB     idem      verkeersrood
~ MWB   idem       blauw

ceuleer

Hier mijn laatste aankopen, een Mehano Vossloh G2000 NIAG met 15 Fleischmann NIAG zelflossers.  :)




Rangeerduivel


bellejt

deze keer geen trein gescoord maar een lang gezocht modelletje :


ceuleer

Een VW-ke.  :)
Blijven knappe autootjes, die transporters.

Rangeerduivel

Ik weet er éne die hier zal op likkebaarden Johnny,
tenminste als hij hem al niet heeft (en die kans is groot!)
En hij woont trouwens niet zo ver van hier...

;)

bellejt

staat er nog eentje te koop op de verkoopsite.

Bolje

Railreiniger gekocht op reis, van Electrotren.
Ik denk dat het de bedoeling is dat er een vloeistof (om te reinigen) in het vatje wordt gedaan, die dan volgens de regeling van de naald druppelt op het doekje.
Weet er iemand wat er best gebruikt wordt? Misschien wasbenzine?
Of heeft het een compleet andere bedoeling?
Iemand een idee?




Vele groeten,
Ronald