Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Herwig

@ Kautenbach,
.
......   "Weathered Edition"    staat er op de Hornby-doos gedrukt....

..., Herwig.

dani

Nog een Märklin S-Bahn setje op de kop getikt.

Ik had al de 4390 en 4393    (de  "Märklin" en de "Coca Cola" uitvoeringen) en nu eindelijk de 4389 er bij
Goed voor 3 leuke "pendeltreinen" op de baan, elk met een E111 lok er voor .


"EI like It".







He fijne aan deze setjes is dat ze niet zo duur zijn.   Deze kocht ik voor amper 69 euro (wel tweedehands maar in perfecte staat met OVP) , de  Cola versie voor 83 en de Märklin uitvoering voor 79 euro.    Elke set heeft 2 wagonnen en een stuurstand.   De stuurstanden hebben een sleper en wisselende rij-/sluitlichten.   Dus eigenlijk nog niet eens zo duur als ik zie wat er op beurzen en tweedehandsmarkten gevraagd wordt voor een "losse" stuurstand (zonder ovp) of aparte wagons.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ik heb er ooit bijna € 100,00 voor betaald, toen ik nog niet zo lang met de modeltreintjes bezig was. Veel te veel, dat weet ik nu ook wel en ondertussen komt de set al zo'n 7 jaar niet meer uit de doos.  :(

Had ik geweten dat je hem zocht, je mocht 'm overkopen. Helaas is er wel een buffer beschadigd, gewoon door in de doos te liggen.  >:(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

#1893
bwah, "zoeken" was veel gezegd, maar ik had me voorgenomen als ik 'm ooit voor een mooie prijs tegen kwam, ik hem zou kopen om de reeks te vervolledigen.   Ik heb graag   "de serie" van iets....   Daarom dat ik al zo veel Re460's in mijn collectie heb, ik "verzamel " die zo wat, en er zijn er nog wel enkele die ik niet heb ;:-) :-)

Märklin heeft zo ook eens een 3-tal verzamelsetjes (de nummers ken ik niet van buiten) goederenwagons gemaakt met in elke set 4 stuks, zijnde een  gesloten wagon, een 4 assige ketelwagen, een silowagen en nog een kleinere ketelwagen.   Ik had er daarvan 2 gekocht in Woluwé en de derde  kwam ik enkele weken later toevallig ook tegen, dus ook die serie is compleet.    Dat is voor mij altijd een "meerwaarde" als je de hele set hebt.   (misschien niet in geld, maar voor de verzameling).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ah, jij hebt hebt dat dus ook dat je een serie volledig wil hebben. Ik noem dat een autistisch trekje van mezelf.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

#1895
om het autistisch te noemen zou ik een beetje te ver vinden, maar het is toch iets typisch voor bepaalde mensen ja.
Ik heb dat altijd al gehad, een typische verzamelaar.   (ook model autootjes, vooral VW en Porsche dan)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stedahult

#1896
Citaat van: Kautenbach op 23 oktober 2013, 08:40:38 AM
idd mooi verweerd, is dat door de fabrikant al zo gedaan?

Dit is er één uit de topmodel serie. Die kon ik niet laten wegkwijnen op ebay  ;)
De Class 31, er komt er nog één bij een Class 46 das een 8 asser.
Mvh. Steef

Herwig

@ Stedahult Steef,

[zie ook m'n reactie   #1890, hierboven]

Is/was de   "Weathered Edition"   de Hornby-topserie?  Van de huidige, Chinese productie, of iets van vroeger?

..., Herwig.

Stedahult

Helemaal correct Herwig, al had ik je reactie al gelezen.
De oudere serie is ook niet DCC voorbereid en minder gedetialeerd.
Nu nog even wachten tot volgende week dinsdag... Dan is zij er
Mvh. Steef

Doornroosje


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

@ Dennis DoornRoosje,

Die vijfasser-stoomloc in de grote doos is erg fraai in z'n zwart-groen-rode livrei in Länderbahn-tinten.
Ook ooit door Fleischmann apart uitgebracht als  T 16.1 met locnummer 8177-Trier     (in m'n bezit...).
Van de Königliche Preussischen Eisenbahn Verwaltung, dus voor de DRG, dus voor  +/- 1919.  Dus in de regeerperiode van Kaiser Wilhelm II.
Loc werd gebouwd van 1914 tot 1924, voor zware goederen- en personentreinen.  Topsnelheid  60 km/u en voor zware trajecten.

[ mijn HO-loc was ooit bedoeld om te verbelgischen, maar daar is hij toch véél te mooi voor, niet? ]

...een zéér aantrekkelijk Fleischmann-set... .       Groeten,   Herwig.

ceuleer

Gisteren naar Eurospoor geweest, een loc, een paar wagons en wat schrootladingen gekocht voor mijn EAOS wagons, het ziet er direct anders uit zo volgeladen.  :)



Grz,
Gunter

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

Gunther, ze zijn toch erg hoog geladen ? Bekijk eens reaktie 2318 doomslu eens daar staan er ook, een aantal sommigen zijn misschien bijna even hoog geladen en andere weeral niet ! http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,9959.2310.html

Groeten Peter ;)