Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 63

Gestart door rixke rail, 13 september 2007, 21:50:56 PM

modelbaanHO

Daar ben ik het niet met je eens Jan. Zeker bij de bespreking van het model kunnen foto's nuttig zijn om aspecten die bij het model mooi en correct zijn weergegeven of juist niet eventjes toe te lichten. Het hoeft voor mij ook geen fotoreportage te worden van die lok: dan heb je gelijk. Dan zijn er genoeg andere bronnen in de vorm van tijdschriften of het internet.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

jacques timmermans

Ik kan zowel ?Cota? als ook ?Rochevalien? begrijpen. Ik schrijf, buiten mijn artikels voor MSM, nu al bijna twintig jaar voor diverse Duitse redacties en zij streven er na, voor zover het een modelomzetting en of modelbespreking betreft, ook enkele foto?s en of tekeningen van het voorbeeld mee in het betreffende artikel op te nemen. Op die manier krijgt de lezer tevens enkele indrukken van het origineel. Het plaatsen van voorbeeldinformatie is op zich nog niet zo evident; er moeten duidelijke foto?s en overzichtelijke tekeningen voorhanden zijn, waarvan de auteursrechten enigszins betaalbaar zijn. Onscherpe foto?s worden enkel in uitzonderingsgevallen gepubliceerd en kwalitatief slechte tekeningen kunnen, als de auteur of de redactie de benodigde kennis en capaciteit hebben, opnieuw getekend worden, wat in sommige gevallen tot meerdere dagen strafwerk aan de computer kan leiden. Zelf probeer ik ook altijd, voor zover ik de juiste voorbeeldfoto?s en of tekeningen bezit, deze te laten publiceren, omdat ik mij bij deze strekking aansluit. Doch het is volkomen legaal, dat iedere auteur en iedere redactie bepaalt hoe zijn of haar artikel wordt omgezet; daarentegen heeft elke lezer het recht om een objectieve constructieve kritiek te uiten.

Jacques Timmermans

Pol

Ik ben hem gisteren nog snel gaan halen voor ik naar m'n werk reed. 's Avonds in bed snel doorgebladerd! WAUW! Die serie over het maken van muren, ... heeft me aan het denken gezet en ik ga binnenkort eens wat experimenteren. Als het een beetje lukt ga ik proberen zo weinig mogelijk massa-produktie-huisjes ? la Faller, Kibri, ... te gebruiken en m'n eigen knutseltalenten eens laten werken. Heel inspirerend dus.

Het rubrieke Tips & Trucs (nog wel zonder Engels, mijn complimenten!)is hoop ik een serie die verdergezet zal worden. Twee blaadje is genoeg. Je kan nooit te veel weten en ook de ervaren bouwers kunnen vast nog wel een trucje van een ander overnemen of zelf deelnemen aan het voorzien van tips.

De reportage Ettelbr?ck was ook knap. Alleen jammer dat de mooie Anna net in de scheiding tussen de bladzijden viel! (Geen respect voor die dampende oudjes![;)])

Wat de kritieken betreft. Het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen. Er zijn verschillende bladen in de handel die misschien voor sommigen wat meer en voor anderen wat minder te bieden hebben. Zelf rijd ik met Duits materiaal en zou ik stiekem ook wel eens durven wensen dat er meer Duits materiaal getoond wordt, maar ik besef dat het onmogelijk is aan individuele wensen te voldoen. Toch koop ik maandelijks het blad omdat er steeds wel iets inzit dat interessant is. Wanneer er dan toch eens een baan of lok naar Duits voorbeeld verschijnt, verslijten de bladzijden natuurlijk wel twintig keer sneller dat snap je wel!

Kortom goed bezig! Doe zo voort! [:)][:)][:)][:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Havoc

citaat:
Voor foto's uit het grootbedrijf zie spoorwegjournaal of trek zelf eens rond, volledig onnodig in MODEL blad

Daar ben ik het ook niet mee eens. Niet alleen maakt het een vergelijk mogelijk, het laat ook punten zien die je eventueel nog zelf kan bijwerken of om te verweren. Ook bij de beschrijving van de FD wagen horen voorbeeldfoto's. (zo zie je bvb dat het logo in het echt in het midden van de wagen staat en op het model zetten ze het langs links????)

citaat:
Alleen jammer dat de mooie Anna net in de scheiding tussen de bladzijden viel!

Dat is iets dat redelijk vaak voorkomt. Een prachtige foto wordt over 2 pagina's gezet en daardoor komt het hoofdvoorwerp pal in de scheiding te liggen. Jammer...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Van het oude materieel dat niet meer voorhanden is kan men een foto meer plaatsen maar van het het materieel dat nog dagelijks te zien is, is 1 foto meer als voldoende. In SJ staan daar genoeg voorbeelden van. het is een tijdschrift over modelbouw en niet over grootspoor

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door Havoc
Een prachtige foto wordt over 2 pagina's gezet en daardoor komt het hoofdvoorwerp pal in de scheiding te liggen. Jammer...

Daarom vond ik de oude, geniete magazines eigenlijk beter.
Groet,
Paul

janjozef

ik geloof niet dat het volledig kan vermeden worden dat sommige foto's zich over 2 pagina's uitstrekken

Jan

tonycabus

@ Ludwig (cota): KIS wordt nog wel degelijk voortgezet, maar de opvolgend artikels zitten nog in de pijplijn. We willen namelijk dingen deugdelijk in de praktijk testen en ze dan pas publiceren... Dan krijg je minder 'farcen'.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

ik geloof niet dat het volledig kan vermeden worden dat sommige foto's zich over 2 pagina's uitstrekken

Jan

Natuurlijk, dat snap ik! Maar laat het dan niet zo'n schattig klein stoomlokje zijn, dat is wreed [:(][;)]!

doomslu

citaat:
Geplaatst door Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

Jan

Natuurlijk, dat snap ik! Maar laat het dan niet zo'n schattig klein stoomlokje zijn, dat is wreed [:(][;)]!

Hier zie, zonder plooi...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

@DOOMLU
DANKUWEL!!!!![:D][:D][:D]'t Was eigenlijk wel niet zo ernstig bedoeld, maar ik heb hem stiekem toch maar even als wallpaper op mijn schermpje gezet! Zalig: moderne techniek met uitzicht op een oud stomertje[:D][:D][:D]! Wat een service!!!!!

Intens

Naar aanleiding van het stuk over architectenkarton wil ik hier graag even melden dat dit materiaal ook te koop is zonder het papier er op.De naam van het product heet dan depron, uit te spreken als deepron.

Groeten enplezier metde modelbouw.

ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

janjozef

En waar is het dan te koop

Jan

Intens

je zou natuurlijk kunnen googlen op depron[;)]

maar vooruit, ik woon in rotterdam en daar hebben we een hobby winkel die harolds heet die heeft echt alles.

www.harolds.nl

ik hoop dat er ook zo'n winkel bij jullie in de buurt is.

groet

ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Gerolf

Misschien eens bij Schleiper gaan kijken ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw