Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische tijdperk I en II in N, VERGETEN?

Gestart door Michiel, 11 september 2007, 10:13:30 AM

Michiel

Zijn er NMBS decals met letters, cijfers en B-logos voor de stoomperiode in schaal N? Ter illustratie zijn hieronder rijtuigen met klasse-aanduiding in zeer groot opschrift. Dit zou in N met decals of aanverwant materiaal nog goed doenbaar moeten zijn. Heeft iemand een idee waar ik eventueel deze decals zou kunnen kopen?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Saraan

Heeft iemand een idee waar ik eventueel deze decals zou kunnen kopen?
Jocadis?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Bedankt Gerolf, ik zal er eens informeren.

Ondertussen heb ik nog wat zitten rondzoeken en vond dat Fleischmann in H0 3 ex-pruisische rijtuigen in belgisch jasje heeft uitgebracht. In N zijn de overeenkomstige duitse Fleischmann modellen 8082, 8083 en 8080 waarschijnlijk te gebruiken als basis, mits omschilderen en belettering. Heeft iemand toevalling de dienstnummers van deze H0 modellen?


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Voor de ge?nterreseerden, Fleischmann bracht in schaal H0 de modellen 935766 en 935767 uit (zie hieronder); 2-assige ex-DRG rijtuigen in Belgische uitvoering. In N zijn deze in DRG versie beschikbaar (8766 en 8767). Dus mits wat schilderwerk zijn ook hier Belgische varianten van te maken...



edit: artikelnummers toegevoegd
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)