Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

sporenplan beginner

Gestart door n/a, 26 augustus 2007, 15:28:51 PM

n/a

Ik denk eigenlijk wel dat ik het zo ga neerleggen, want anders kan een trein die van schaduwstation (links kant) nooit op het station komen.

n/a

Is dit handig om dit zo te doen???

n/a

Is dit handig om dit zo te doen???

Pol

Tip:

Misschien kan je toch best een programma gebruiken. Op die manier ben je zeker dat wat je plant ook mogelijk is. Zelf gebruik ik Winrail 3.1.! Je kan dit programma gratis downloaden met bijna alle mogelijkheden. De reden hiervoor is dat het eigenlijk een verouderd programma is, maar voor mij voldeed het heel goed (Kijk ook maar eens naar mijn plan). Bovendien is het weinig gesofisticeerd en dus relatief simpel voor iemand die af en toe eens wat computert.
Je plakt gewoon de spoorstukken naar je plan. Er is ook een uitgebreide helpsectie. Probeer het eens.

Om plans van hieruit naar het forum te sturen kan je ze eventueel afdrukken en inscannen.

Indien het toch echt niet lukt, bestaan er ook nog ouderwetse mallen waarmee je kan werken. Fleischmann verkoopt ze en ik geloof Roco ook. Dan ben je natuurlijk wel aan hun spoorsysteem gebonden!

Je ziet maar wat je ermee doet. Picasso werkte natuurlijk ook niet met de computer en een beetje artisanaal handwerk heeft ook zijn charmes [;)]!

Het plan op zich heeft al wel capaciteiten!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...