Mobile Station wil niet meer

Gestart door dirkkerckhofs, 29 juli 2007, 16:08:15 PM

13erke

Goedkope rommel? het is allemaal door esu gemaakt hoor, M* heeft daar niets mee te zien.

Klaas Zondervan

13erke,

M?rklin heeft daar alles mee te maken. Het wordt onder de naam M?rklin verkocht, dus is M?rklin verantwoordelijk voor de kwaliteit.
En als ik zo hier en daar de berichten lees is de M?rklin-kwaliteit niet meer wat we dachten dat het was.

Jurgen

Was het ook niet zo dat ESU en M?rklin ruzie hadden en om 1 of andere reden gestopt zijn met de gezamenlijke productie waarna M?rklin zelf nog zitten prutsen heeft aan dat MFX gedoe.

Of er nu echt ruzie was of niet, dat doet er niet toe. Maar op een bepaald moment is M?rklin wel alleen verdergegaan met de ontwikkeling van de MS en de latere CS.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

INFO

citaat:
Geplaatst door 13erke

Goedkope rommel? het is allemaal door esu gemaakt hoor, M* heeft daar niets mee te zien.



Het maakt toch helemaal niets uit wie het gemaakt heeft, ik denk nog steeds dat het gewoon goedkope rommel is. Waarbij op alle fronten is bezuinigd op de productie kosten, en de kost totale kostprijs.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

laurens66

Op mijn MS versie 1.0 staat nog ESU, op de versie 1.1 niet meer.

De draaiknoppen zijn waardeloos bij mij, zal binnenkort eens zoeken naar nieuwen, ze zijn zo te koop, heb al eens een vernangen.

Er gaan inderdaad veel kapot, maar ik denk dat veel mensen er net iets te ruig mee om gaan, en de kwaliteit is immers ook echt niet alles, gaan die dingen kapot vanwege kortsluiting op de baan mischien, dat heb ik niet omdat ik een MFX booster erbij heb gebouwd met kortsluitbeveilinging. Kabels heb ik vervangen door langere en andere connectors (9 polige computer), verder nog displayverlichting erin en alles met elkaar erg leuk. Geen CS voor mij, mischien een ECOS.

Ga naar de winkel met je MS, test hem daar, werkt hij niet koop daar dan ook een nieuwe.

Jurgen

Te ruig ermee omgaan kan een reden zijn. Ik ging er eigenlijk normaal mee om en echt heel dikwijls heb ik het niet gebruikt.
Meestal ben ik maar maximum een half uurtje aan het rijden. Dus door te veel te gebruiken zal het ook niet stuk gegaan zijn.

Maar eigenlijk moet men maar degelijke kwaliteit voorzien. De MS wordt verkocht in startsets en die worden meestal toch gekocht door of voor de kinderen. Iedereen weet hoe kinderen met hun spullen omgaan, dus een beetje degelijkheid zou toch geen kwaad kunnen.

Om het kort te maken, je kan beter een Control Unit kopen. Dat zijn pas degelijke dingen, ik heb er nooit problemen mee gehad. Een Control Unit is volgens mij ook nog eens stukken handiger dan een MS. Maar dat is mijn mening natuurlijk. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

laurens66

Voor kinderen zou een Delta Unit ook zeer geschikt zijn.

Wat betreft de degelijkheid van de MS, ik moet toegeven dat hij toch enkele malen is gevallen vanaf 0.5 tot 1 meter hoogte, dan slaat hij wel op hol, even spanning eraf en er weer op en hij werkt weer, of het is puur geluk of zijn ze wel degelijk wat ik overigens niet geloof. Die draaiknoppen waren rommel en zijn nog steeds rommel.

vandomm

INFO , in dit draadje wordt een probleem naar voren geschoven . De auteur hiervan hoopt op informatie waar hij wat aan heeft .

Jouw reaktie hierop is alleen de zaak (marklin ) te katten en af te breken , ik denk dat niemand hier op zit te wachten. Opbouwende kritiek en nuttige informatie geven dat is volgens mij een van de doelstellingen van dit forum.
Cees .

LokSound

citaat:
Geplaatst door 13erke

Goedkope rommel? het is allemaal door esu gemaakt hoor, M* heeft daar niets mee te zien.



ik zou maar niet zo snel oordelen. Esu bouwt zoals de opdrachtgever vraagt!

Had ESU mogen beslissen hoe de Central Station zou gebouwd worden..; dan zag ie er evenzo uit als een ECoS!
Met dezelfde kwaliteiten!

Patrick