Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Ringleiding als spanningsvoorziening

Gestart door Iebor, 13 juni 2007, 09:31:45 AM

Iebor

Ik ben nu zo ver dat ik wil gaan testen met een aantal bloksecties, voorzien van bezetmeldingen. Ik heb de blokken zo ingedeeld dat er wat meer detecties in de stopsecties zijn zodat de loc netjes kan afremmen (2,2,2-6,6,6)(zie schema)Nu reist de vraag na een opmerking van iemand. Je moet een ringleiding aanleggen voor de verzorging van de spanning. Op zich begrijp ik dat wel maar hoe leg ik dit nu aan zoals in mij geval. Ik heb in het schema aangegeven hoe ik dacht dat de ringleiding zou moeten lopen maar is dit een juiste gedachte vraag ik mezelf af. Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

IMGhttp://i77.photobucket.com/albums/j55/robbogers/Ringleidingmail.jpg/IMG

INFO

Iebor, met welk besturings programma wil jij gaan werken? Dit inverband met de plaatsing van de bezetmeldpunten in je eventuele blokken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

Die ringleiding hoeft niet echt een "ring" te zijn. Zoals je het tekent is het inderdaad correct.
Ik vermoed dat je meerdere printplaten met bezetmelders hebt. Daarvan moet je de gemeenschappellijke leiding ook doorlussen.
Het belangrijkste wapen tegen spanningsverlies is draad met een voldoende doorsnede te gebruiken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Iebor,

Ik zie hier een aantal zaken waarschijnlijk misgaan.

De door jouw gebruikte kleuren, doen vermoeden dat je de onderbrekingen in de Common-Ground (aarde) (-min) aanbrengt.

Het Twin-Center en de Intellibox zijn echter Common-Ground systemen, dat wil dus zeggen dat ze gebruik maken van een gemeenschappelijke retourleiding. Die mag dus nergens onderbroken worden.

Verder denk ik dat je gebruik gaat maken van Koploper, en dan kun je volstaat met 2 bezetmelder per blok.

Wil je het blok in tweerichtingen gebruiken dan kun je overwegen het met 3 bezetmelders te doen.



Bedrading met boosters.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

De kleuren heb ik niet bewust gekozen, eenmaal op het Twin-center aangesloten heb normaal gesproken aansl.3 & 4 violet/wit voor de rails. Het Twin-center wordt gekoppeld aan de PC waarop Win-digipet gaat draaien en dus niet Koploper. Die vijf bezetmelders waren bedoeld voor langs een station, normaal kan ik volstaan, zoals je zegt met twee of drie bezetmelders. Even nog wat anders, je merkt op een gemeenschappelijke retourleiding (common ground), welke is dit dan (violet of wit)en heb ik weer iets vergeten te lezen, want dit ben ik niet in de beschrijving tegen gekomen (tot nu toe)?

INFO

Het gemakkelijke van het feit dat jullie altijd dezelfde vragen blijvenstellen, is dat ik gewoon kan verwijzen naar een tekening of een draadje.




5 is de massa, die is intern verbonden met 4.

En onder aan bladzijde 6 van de Booster handleiding welke je in een ander onderwerp aangereikt is, staat het belangrijkste advies. Hier staat of valt de juiste werking mee.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Ook deze keer heb je gelijk. Ik heb dat stuk wel gelezen voor het aansluiten op de programmeerrails en de rijrails maar de term common ground, hoe bekend ook bij mij kwam niet in mij op, sorry. Toch dank ik je hartelijk voor de moeite die je weer genomen hebt om mij op weg te helpen. Ik lees de door jou geplaatste tekst even goed door en pas mijn plan aan.