Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

BR 216 Hamo digital

Gestart door Jean, 30 mei 2007, 19:06:53 PM

INFO

Ook nog even nagekeken wat er allemaal in te stellen is, maar dat is niet zoveel, minder zelfs dan dat ik in eerste instantie dacht.

R1 = adres 1..99

R2 = de spanning waarmee de decoder op rijstap 1 wegrijdt. 0..15

En dat was het helemaal, het aantal rijstappen is 14. En je heb alleen een lichtfunctie .
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Steven86

citaat:
Geplaatst door INFO

Ook nog even nagekeken wat er allemaal in te stellen is, maar dat is niet zoveel, minder zelfs dan dat ik in eerste instantie dacht.

R1 = adres 1..99

R2 = de spanning waarmee de decoder op rijstap 1 wegrijdt. 0..15

En dat was het helemaal, het aantal rijstappen is 14. En je heb alleen een lichtfunctie .


Mja, vervangen door een K?hn of een LOPI zou ik zeggen. Dat geeft meteen een behoorlijke upgrade voor deze loc. Maar jij bent de expert [:)]

Jean

Mijn dank heren,

Deze loc zal eerst met een andere decoder worden uitgerust.
In een latere fase volgt een andere motor, ik ben niet zo gecharmeerd van het type dat er standaard in zit.

Groeten, Jean

INFO

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Mijn dank heren,

Deze loc zal eerst met een andere decoder worden uitgerust.
In een latere fase volgt een andere motor, ik ben niet zo gecharmeerd van het type dat er standaard in zit.

Groeten, Jean



Met de juiste decoder ken je zelfs deze motor niet meer terug, dus mijn mening is deze kosten kun je besparen.

Kijk hier maar eens naar
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jean

Welke decoder zou je in dit geval aanbevelen?
Ben wel verwend geworden hoor, met een aantal Faulhabers en Maxons..

groet
Jean


INFO

Zimo MX64 of een ST-Elekronik DCX51

www.zimo.at
of
www.tran.at
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jean

De digital decoder is verwijderd en daarvoor in de plaats in een NEM 652 stekkerdoosje geplaatst. Vooralsnog is daar een K?hn T145 ingedrukt en na wat wijzigingen van wat CV's en een beetjes smering zijn de rijeigenschappen met sprongen vooruit gegaan. Maar om nu te zeggen, 'wat geweldig', nou nee.
Daarnaast blijft het motorlawaai wat teveel van het goede.
Positief is dat de verlichting van de 216 005-9 goed is afgeschermd en dat de loc is uitgerust met genormeerde wielen. Dat betekent dus geen geratel op Roco-line rail en geen 'geknal' op de wisselpuntstukken.
De stroomafname via slechts ??n draaistel leidt niet tot ongeplande stopmomenten. Alleen op de nog niet gepolariseerde R9/10 wissels stopt de loc, maar daar had ik niet anders verwacht.
 
Tot zover maar weer
Groeten, Jean