Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Roderik

citaat:
Geplaatst door doomslu

Je kan eventueel ook proberen om een dik (plat) stuk plasticard te gebruiken dat je rond vijlt en/of schuurt.



Daar dacht ik zelf ook aan maar dan in meerdere laagjes en dat dan in vorm vijlen. Daarna kan je alles afwerken met een laag voor het dak.

Zoiets dus:
Always be modelling!

bjornbockstal

Ik ga het eens proberen met de de voorstellen om plasticard te vijlen/schuren.
Hopelijk heb ik dan nog genoeg ruimte over om een decoder te kunnen plaatsen.
Het resultaat volgt nog.
Bedankt aan iedereen die tips gegeven heeft.

Bjorn

bjornbockstal

De eerste min of meer bevredigende resultaten van het vijl- en schuurwerk zijn er.





Voor het dak van de stuurcabine ga ik nog moeten zoeken naar een andere oplossing want met de verschillende lagen plasticard boven elkaar kan ik geen dak oversteek maken. Ik heb al zitten denken aan tekenpapier.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Bjorn

Roderik

Deze vond ik op de site van Fleischmann. Ik wist niet eens dat die bestond in N-schaal...

Dampflokomotive BR 64 (pr. P 8) der SNCB.



Weet iemand of deze al te verkrijgen is?
Always be modelling!

Michiel

Dat is voor mij ook helemaal nieuw! Ik heb een omgeschilderde "europese" versie (en heeft werkelijk voortreffelijke rij-eigenschappen). Dit origineel ziet er wel erg gelikt uit! Ik ben benieuwd...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

citaat:
Geplaatst door Roderik

Deze vond ik op de site van Fleischmann. Ik wist niet eens dat die bestond in N-schaal...

Dampflokomotive BR 64 (pr. P 8) der SNCB.



Weet iemand of deze al te verkrijgen is?



Deze kwam ik inderdaad een tijdje terug tegen bij Fleischmann. En wat blijkt nu? FOETSIE! Geen spoor meer van te bekennen...
Een mail naar Fleischmann met het idee 'dat ga ik eind 2009 beantwoord zien', maar warempel nog geen uurtje later wat alles al opgehelderd. Blijkt dat ze de mail over het vernieuwen van hun site hebben verstuurd VOOR hij in zijn definitieve versie zat. De foto was dus enkel indicatief. Het gaat hier uiteindelijk om een H0-model... 'Bando d? crapul?, mondedjar?' zou mijnen dorpsgenoot zeggen. 't Zou een mooi model kunnen zijn.
Always be modelling!

Driesel


Eindelijk heb ik me eens beziggehouden met het maken van decals voor de I11-rijtuigen (met dank aan de tips van Rees-Cees die op dit forum te vinden zijn)



Groeten,

Dries

Roderik

Nieuw van ROCKY RAIL!!!

http://www.rocky-rail.com/page30.html
Blijkt een model te zijn dat bij Mehano in de pijplijn zat...
http://www.mehano.si/?PID=5&CID=58&ID=745

Nu alleen nog een Belgische N-schaal loc om daar voor te hangen...
Always be modelling!

Michiel

KATO en Fleischmann kondigen onafhankelijk van elkaar een "Belgische Nohab" (wat dat ook moge betekenen [}:)] ) aan. Meer informatie is er nog niet, maar ALWEER die "Nohab". [:(] (en zo hebben we steeds kritiek [;)] )
(bron: 1zu160)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

Wellicht intersant. Dapol komt nog dit jaar met een Class 58 van ACTS. Dit model zal een N spoor model betreffen.
De oplage van dit model is zeer beperkt, slechts 100 stuks, Het model is voorzien van motor met vliegwiel, gezwarte wielen, kortkoppelingen, NEM schachten voor de koppelingen, frontsein verlichting, en diverse los aangezette onderdelen.

Het model moet nog eind dit jaar uitkomen, en de prijs is voor dit exclusieve model ? 129,00 Artikelnummer : D10000. wim

Michiel

Kato heeft net aangekondigd, dat wegens de te grote verschillen van de Belgische bolle neuzen met de andere, dat deze niet geproduceerd zullen worden. (Hebben ze het bestaan van AFB ontdekt?)

http://www.1zu160.net/neues/news.php?id=1236

en, had Fleischmann de Belgische versie van de bolle neus ook al niet afgelast?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Saraan

Kato heeft net aangekondigd, dat wegens de te grote verschillen van de Belgische bolle neuzen met de andere, dat deze niet geproduceerd zullen worden. (Hebben ze het bestaan van AFB ontdekt?)

http://www.1zu160.net/neues/news.php?id=1236

en, had Fleischmann de Belgische versie van de bolle neus ook al niet afgelast?

groeten,


Niet alleen Fleischmann. Ook Minitrix. Die dan w?l die van de wereldmacht Luxemburg behouden heeft...

stanny

citaat:
Geplaatst door ANDY

Zaterdag ben ik naar Houten geweest naar de ruilbeurs en daar heb ik de 260023 (de latere reeks 80)van het merk "Atlas" gekocht voor 39?!! Een spotprijsje vond ik zelf! Op een andere stand lag dezelfde loc voor 65? te koop!!

Er lagen nog verschillende belgische N locs te koop namelijk de 2554 met enkele rijtuigen en een 62er in ACTS uitvoering en een 62er in de kleuren van Vos Logistics

ANDY


die reeks 25, was dat een produktiemodel? zo ja, van welk merk?
ik vind hier maar weinig over terug.

Michiel

Volgens mij is enkel MTE in Blankenbergen producent van een reeks 25 in schaal N. Als het om een type 25 gaat (stoomlok) dan is dat Fleischmann (art. 7186). Maar gezien jouw vragen in andere draadjes, denk ik dat je inderdaad reeks 25 bedoelt. [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel


MTE beschikt inderdaad over een loc reeks 25.5 in N. Vroeger was die verkrijgbaar bij Verborgh.
In Nederland zijn er ook locs reeks 25.5 geproduceerd: zo ben ik er eens ??n tegengekomen op Eurospoor van N-specials. Het betrof hier eigenlijk een Roco reeks 59 (diesel) die in het blauw was omgeschilderd en voorzien was van een panto!
N-specials maakt(e) ook een reeks 11 en de reeds door ANDY genoemde reeks 62 (ACTS 67): http://www.ns1op160.tweakdsl.nl/ns-in-n-spoor/dbase-eloc-overig.htm

Ook zou er een kap van een reeks 25.5 geproduceerd geweest zijn door N-sven.

Groeten,

Dries