Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wolken maken

Gestart door n/a, 02 maart 2007, 16:24:03 PM

René

Misschien wat veel werk voor een hele kamer maar kijk ook eens hiernaar: http://www.youtube.com/watch?v=OT5OlJtj2mU
Het blijft aardig om te zien hoe hij het voor elkaar kwast. [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Ren?
Misschien wat veel werk voor een hele kamer maar kijk ook eens hiernaar: http://www.youtube.com/watch?v=OT5OlJtj2mU
Het blijft aardig om te zien hoe hij het voor elkaar kwast. [:D]
Indrukwekkend ... [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

Ik begin volgende week mijn toekomstige modelspoorruimte te schilderen (met plafond ong 60m2), dus deze draad komt goedgelegen.

Maar "wolkenhimmel" lijkt van de surrealistische schilderijen van Magritte gepikt en die youtube-artist produceert prachtig wat een stoomlocomotief uitspuwt.

Een geloofwaardig Belgische hemel neerzetten is blijkbaar niet simpel.

Ik was in elk geval niet van plan om eerst alles in het 'hemelsblauw' te zetten. Eerder een licht blauwgrijze "waas", waarin dan later nog licht/donker-nuances aangebracht worden.
Met welke techniek(en) dat laatste zal gebeuren, weet ik nog niet, maar 'sponzen' lijkt me wel wat.

groeten, luc.

modelbaanHO

Kan je die man uit het youtube filmpje inhuren ?
Ongelofelijk wat die op een half uurtje kan toveren.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

René

De beste man is al een paar jaartjes niet meer onder de levenden dus inhuren lijkt mij niet een goede optie.

Blijkbaar is Bob Ross in de Zuidelijke Nederlanden minder bekend. Hier waren die filmpjes een paar jaar geleden regelmatig te zien.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

loebaske

Er is ook de mogelijkheid om met een panorama fototoestelleke ergens op een heuvel foto's te maken en die dan laten uitprinten op een goedkope bache, tegenwoordig kost het helemaal niet meer zoveel, zal eens info nemen bij een reklame bureau.
Eventueel kan je het ook laten printen op papier.

Gerolf

Vraag dan ook even naar de kleurvastheid van die afdruk, Loebaske. Dat wil wel eens tegenvallen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Dat is al lang verleden tijd Gerolf.... vroeger werden kleuren druk gelamineerd om de kleur vastheid, maar tegenwoordig zijn die veeeeel beter, en als het dan nog geprint wordt op een Oc? printer of gelijk aardig, krijg je al een gerantie van vijf jaar, en dat als belettering van bedrijfswagens, dus in regen en zon dagelijks.

poco loco

De specifieke modelbaanachtergrond is later zorg.
(50 tot 60m2 foto's?)
Ik denk dat Locorail, net als ik, op zoek is naar kleuren en technieken om de TOTALE modelbouwruimte van een 'luchtige' sfeer te voorzien.

groeten, luc.

n/a

citaat:
Geplaatst door poco loco

De specifieke modelbaanachtergrond is later zorg.
(50 tot 60m2 foto's?)
Ik denk dat Locorail, net als ik, op zoek is naar kleuren en technieken om de TOTALE modelbouwruimte van een 'luchtige' sfeer te voorzien.

groeten, luc.



JUIST Luc [;)]

Gerolf

Wolkjes op het plafond?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Wolkjes op het plafond?



Ni voor 't ??n of 't ander, maar dat lijkt mij nu juist de meest realistische plaats [^]. The sky is the limit!

groet, luc.