Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Antwerpen - Centraal

Gestart door Peter, 02 maart 2007, 15:21:11 PM

janjozef

eind vorige week zijn er al testen geweest met een stam dubbeldekkers met eerst 2 en daarna 1 loc deze testen waren 100% positief, de week ervoor warezn er testen geweest met een goederentrein die de helling niet op geraakte

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

citaat:
www.felixarchief.be/ava

blijkbaar hebben ze daar ook problemen openen gaar maar zeer traag en van die stommloc vind ik niet direct iets terug, zal vanavond thuis wat meer tijd moeten nemen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Er zijn inderdaad wat problemen met de helling [:D]

wimmeke

Vandaag tevoet van Berchem naar luchtbal gegaan als vorm van lijnstudie had spijt dat ik mijn fototoestel niet bijhad ( de lijnstudie was evenwel niet voorzien een deel van mijn dienst werd door ander BT gedaan

het is wel de moeite waart daaronder moeilijk te beschrijven (moet het eigenlijk zelf zien) ga eens kijken op
www.modeltreinacademie.be

Veel veiligheidsvoorzieningen voorzien (te veel voor op te sommen)
Tunnelwant zelf is voorzien van geluidswerende / brandwerende bekleding

de sterkste helling kant Berchem is 29mm/m   kant Luchtbal 28mm/m
V tussen Berchem en juist ingang tunnel = max 90 km verder in tunnel 120 km

13erke

2.9 procent!! alleen een thalys met een vermogen van 10.000W geraakt daar deftig op, een 27 of een 13 zullen nogal wat amp?res trekken van de bovenleiding! Ofwel zullen ze een aanloopje moeten nemen[:D]

wimmeke

Ze realiseren zich dat er problemen zijn op laatste stuk voor Berchem er zou spraken zijn dat ze het verwittigingsein en inrit Berchem gaan koppelen zodat je rechtstreeks Berchem kan binnenrijden

proeven gedaan met 6M6 maar de charleroi's zijn sinds kort samengesteld uit 9m6 zien wat dat gaat geven ??????????[V]

Vanaf maandag blijven er ook treinen te Antwerpen Cent. overnachten [|)][|)]

jakke

Is den nmbs dan zonder enige basis beton beginnen storten ? Gewoonlijk berekenen ingenieurs toch voor de werken starten of hellingen problemen kunnen opleveren ?  


Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Greg

citaat:
Geplaatst door jakke

Is den nmbs dan zonder enige basis beton beginnen storten ? Gewoonlijk berekenen ingenieurs toch voor de werken starten of hellingen problemen kunnen opleveren ?  


Jan



Idd dat begrijp ik ook niet goed, of ze hebben zich redelijk misrekend (wat me eigl zou verwonderen) of ze hadden geen andere mogelijkheden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

13erke

De ingenieurs berekenen zoals het zou moeten zijn, de nmbs wil echter tot het uiterste gaan, dus het meest goedkope, dan krijg je dit dus...

quf

citaat:
Idd dat begrijp ik ook niet goed, of ze hebben zich redelijk misrekend (wat me eigl zou verwonderen) of ze hadden geen andere mogelijkheden.
Ze hadden inderdaad kant Berchem geen andere mogelijkheden. Oorspronkelijk wilde de NMBS minstens ??n, liefst twee onderdoorgangen in de centers voor het verkeer sluiten; dan hadden ze een veel langere en minder stijle helling kunnen maken. Stad Antwerpen en ook dienst monumenten (centers zijn beschermd als monument) zijn daar vierkant gaan tegenliggen, en zo zijn de spoorwegen verplicht geweest voor de korte stijle helling te gaan.

Groeten

Frank

jakke

[/quote].... Stad Antwerpen en ook dienst monumenten (centers zijn beschermd als monument) zijn daar vierkant gaan tegenliggen, en zo zijn de spoorwegen verplicht geweest voor de korte stijle helling te gaan. ...
[/quote]
Als die helling door de dwarsliggerij van 't stad dan te stijl zou zijn voor de treinen dan zou de nmbs toch de stad toch kunnen laten "kiezen of delen "
Ik  denk dat deze ganse draad samenhangt van de gissingen .
En zou ik voorstellen : wachten tot er gereden word.Ik kan mij moeilijk "infrastructurele flaters " van dit kaliber voorstellen .
Moest het toch zo zijn dan kan dat bij in het draadje: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=39

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Peter

Ja, ja, wij hier in Antwerpen kennen er wat van van miskleunen die ons door het stadsbestuur/overheid worden aangesmeerd. Het begon al met de ring jaren geleden. Tussen Burcht en de Kennedy-tunnel E3, nu E17) vond men niet beter dan de op en afritten langs LINKS te laten aansluiten. Je moet dus invoegen in het snelste baanvak. Daarna was het de beurt aan de bevrijdings tunnel. Daar moest (nadat hij bijna klaar was) de tunnel dieper uitgegraven worden anders konden er geen vrachtwagens door) Dan het nieuw Gerechtshof (ja dat met die omgekeerde frietzakjes). Daar was de zoldering van de kelderverdieping te laag zodat de Politiewagens met de beschuldigden/gevangenen niet binnen konden enz. enz. En nu weer die helling voor de spoortunnel. Ik hou mijn hart al vast wat ze aan de toekomstige Lange Wapper brug gaan uitsteken.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

citaat:
Geplaatst door Peter

Ja, ja, wij hier in Antwerpen kennen er wat van van miskleunen die ons door het stadsbestuur/overheid worden aangesmeerd. Het begon al met de ring jaren geleden. Tussen Burcht en de Kennedy-tunnel E3, nu E17) vond men niet beter dan de op en afritten langs LINKS te laten aansluiten. Je moet dus invoegen in het snelste baanvak. Daarna was het de beurt aan de bevrijdings tunnel. Daar moest (nadat hij bijna klaar was) de tunnel dieper uitgegraven worden anders konden er geen vrachtwagens door) Dan het nieuw Gerechtshof (ja dat met die omgekeerde frietzakjes). Daar was de zoldering van de kelderverdieping te laag zodat de Politiewagens met de beschuldigden/gevangenen niet binnen konden enz. enz. En nu weer die helling voor de spoortunnel. Ik hou mijn hart al vast wat ze aan de toekomstige Lange Wapper brug gaan uitsteken.[:D][:D][:D]



[:D][:D][:D][:D]
Die lange wapper zal nog heel lang op zich laten wachten[;)]
Mss een geluk [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

SuSke

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

citaat:
Geplaatst door Peter

[... Ik hou mijn hart al vast wat ze aan de toekomstige Lange Wapper brug gaan uitsteken.[:D][:D][:D]



[:D][:D][:D][:D]
Die lange wapper zal nog heel lang op zich laten wachten[;)]
Mss een geluk [:D]



waarschijnlijk de hoogte tussen de 2 rijdekken te klein maken voor een vrachtwagen, of op- en afritten te kort en te steil.
misschien gewoon het lobroekdak dichtsmijten, het noordkasteel afbreken,... moeten we nog verder gaan [:D]

De uitvoering van de Wapper zou inderdaad nog wel wat vertaging kunnen krijgen na de verkiezingen in oktober, as de nieuwe regering weer met de knip op de portemonnaie moet gaan leven [:(][xx(][}:)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jakke

Voila,net op het nieuws gehoord dat de tunnel officieel is geopend .Volgens het bericht rijden maandag de eerste reizigers door de tunnel .Zie bijgaande link:
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Antwerpen/070323_NZVerbinding#
Waarschijnlijk was dit draadje met zijn gissingen toch een plezant tijdvulsel .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen