Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2007

Gestart door Peter, 25 januari 2007, 13:36:10 PM

poco loco

citaat:
Geplaatst door locomotion

Maar dat van LSM is geen nieuws meer. Zij hebben hun model vorig jaar reeds aangekondigd. Misschien daarom.
Locomotion



Draadje was geopend op 2 februari, maar soit.

luc.

Peter

Heb net bijna een uur lang naar de uitzending op SWR/BW (S?dwestrundfunk) op de schotel aan het kijken geweest naar de nieuwigheden in N?rnberg. WOOOOOOOOOOOOOWWWWW
Er is toch een verschil om modellen zo te zien bewegen, tegenover een afbeelding is een magazine. De belangrijkste dingen die ik zag zijn:
zeer fijne koppeling van Tillig-Nieuwe spoor 0 modellen van Lenz, zwangere vrouwen en baby's en peuters van Preiser, de TEE's van M?rklin/Trix en Roco. De bewegende snufjes van Roco, deuren openen van wagens, panto op en neer, kabinen verlichting aan/uit.
De meeste nieuwigheden waren in de uitzending te zien, sommige maar even, andere wat meer uitgebreid. (nee helaas niets belgisch gezien)
Er werd wel tussendoor over de (gewezen) problemen van Roco, M?rklin en de (hopelijk) snelle overnamen van Kibri.
Deze uitzending wordt nog drie maal herhaald, maar dan nog eenmaal op SWR/BW eenmaal op de HR en eenmaal op WDR (nee ik heb geen dagen of uren (nog niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Peter,
Op 19-20-21 en 22 april is er terug de expo in Dortmund. Ik ben vorig jaar geweest voor de afdeling heli's te zien en ben dan ondertussen gaan kijken naar de modelbanen afdeling voor mijn broer. Dat was toch ook al eens de moeite. Dit jaar ga ik terug maar uitsluitend voor modelspoor. Daar zal je ook alle nieuwigheden kunnen bewonderen en aankopen. 'tIs maar dat je het weet.
Misshien moest dit ergens anders staan, in AGENDA of zo?
mvg
Luc

tufken

Voor de ge?ntreseerden:

Morgen en Dinsdag op WDR:

Mit dem Zug durch Australien -
2. Aus der Nullarbor W?ste an den Pazifik

Zus?tzliche Sendetermine: donnerstags um 14.00 Uhr

Ein Film von Robert Hetk?mper


Montag, 12.02.2007, 20:15 - 21:00 Uhr
Dienstag, 13.02.2007, 14:00 - 14:45 Uhr (Wdh.)/
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


thalysken


Peter

Nee, WDR is de derde Duitse zender.
Afhankelijk in welke regio je bent verschilt de zender van Dtsl-3.
Je hebt bv. de NDR, de SR, de SWR/BW, de BR en ga zo maar door.
Als je een sateliet ontvanger voor de Astra hebt kan je ze allemaal ontvangen. Over de kabel hier in Belgie enkel de WDR.

Op de SWR/BW is er iedere zondag om 16.15 H een uitzending in de serie van Eisenbahn romantik. Ten zeerste aan te raden. De onderwerpen worden iedere keer in de Miba aangegeven, en staan nadien dan nog eens uitvoerig beschreven in het magazine "Z?ge"
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

thalysken

Ik heb die posten niet. Ik woon in West-Vlaanderen.[:(][:(][:(]

Peter

Daarstraks een heeeeeeeeeeeeeeeel dikke pak ontvangen met de nieuwighedenfolders (sommige zijn bijna boeken) van bijna alle merken, samen met de prijzen van al die nieuwigheden. Leesvoer voor een paar dagen, want de MSM 57 zal weeral voor volgende week zijn. Wordt waarschijnlijk te voet van Schellebelle naar Hoboken gebracht want de post hier is zeer snel en met goede service.
Met vriendelijke groeten
Peter