TER (trans electronic railway)

Gestart door Rikkie, 20 januari 2007, 11:08:38 AM

Rikkie

#15
Het is dus eigenlijk een prachtig 'oud' systeem[:p]. Je kan met verschillende treinen tegelijk rijden in blok (mooi achter elkaar zonder te botsen, zoals in het echt). Bijvoorbeeld: terwijl er vijf treinen aan het rijden zijn, kan je een binnenkomende reizigerstrein in het station laten stoppen terwijl een achterkomende goederentrein op een ander spoor kan doorrijden en je kan nog een andere trein laten rijden naar een rangeerstation waar je daar dan alles manueel kan regelen. En dit allemaal (en nog meer) zonder dat ze op elkaar botsen. Er staat trouwens een manuele treinregeling van TER te koop op ebay! Ik gebruik ze ook en ik moet zeggen dat je de niet-uitgeruste-decoder treinen zeer realistisch kan laten rijden.
Besluit: TER zorgt ervoor dat je als machinist, seingever,... zeer realistisch kan rijden en dit met een systeem dat reeds 25 jaar oud is. M'n pet af voor de uitvinders.
Rikkie

Riber

#16
citaat:
Geplaatst door Rikkie

Het is dus eigenlijk een prachtig 'oud' systeem[:p]. Je kan met verschillende treinen tegelijk rijden in blok (mooi achter elkaar zonder te botsen, zoals in het echt). Bijvoorbeeld: terwijl er vijf treinen aan het rijden zijn, kan je een binnenkomende reizigerstrein in het station laten stoppen terwijl een achterkomende goederentrein op een ander spoor kan doorrijden en je kan nog een andere trein laten rijden naar een rangeerstation waar je daar dan alles manueel kan regelen. En dit allemaal (en nog meer) zonder dat ze op elkaar botsen. Er staat trouwens een manuele treinregeling van TER te koop op ebay! Ik gebruik ze ook en ik moet zeggen dat je de niet-uitgeruste-decoder treinen zeer realistisch kan laten rijden.
Besluit: TER zorgt ervoor dat je als machinist, seingever,... zeer realistisch kan rijden en dit met een systeem dat reeds 25 jaar oud is. M'n pet af voor de uitvinders.
Rikkie



Hallo Rikkie, voor mij de eerste maal dat ik via een forum werk, alles lijkt goed te gaan.
Maar om op je vraag van TER terug te komen, ik ben ook al zo,n 20 jaar met TER bezig op m'n baan. Door verhuizingen staat alles nu naast de baan. Ook ben ik op de hoogte van de Nederlandse TER. Men is nu aan het opstarten voor een eigen baan en deels voor verkoop.
Stuur mij je email en zaken die je nodig hebt dan kunnen we eventueel uitwisselen, en fijn om te horen dat je ook zulke goede ervaringen hebt met TER, ik ben dezelfde mening toegedaan.

tot horens Rien

Rikkie

#17
Hallo Riber,
het zou fijn zijn moest ik aan de gegevens kunnen geraken van de persoon (firma) uit Nederland die het TER-systeem heeft overgenomen.
Bedankt
Rikkie

jakke

#18
Je kan misschien eens info zoeken op de hoofdzakelijk nederlandse site

http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Hopelijk vindt je daar nog meer info ?

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen