Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Vraag over ferrywagen van Electrotren

Gestart door Bundesbahnfreak, 02 juli 2026, 19:06:07 PM

Bundesbahnfreak

Hoi,
Onder art.nummer 98121 en 98122 heeft Electrotren ooit Belgische ferrywagens uitgebracht.  Weet iemand of dit fantasiemodellen zijn of niet?  Op het net vind ik er weinig van terug.
Groeten
Rud

Bundesbahnfreak

rixke rail

Hfs Electrotren

98121K de 1999 = 21 88 214 0 600-4, du dépôt de Zeebrugge, Type 5030A1, Wagon couvert d'inspiration Gb, Ferry Boats,
livrée rouge/brun, Ep. IV, DC (upd 27/05/2011)

Modelspoorse groeten,
Eric

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bundesbahnfreak

Dag Eric
Bedankt.  Blijkbaar een fantasiemodel.

Grtn
Eudy

Herwig

Zowel de NMBS-brochure (A°1961) als de AFdR (Copyright 1948) zijn erg boeiend, maar te oud voor de Gbs-achtige gesloten wagens.
Deze 'moderne' G's hebben een vlakke multiplex in plaats van plankenhouten kast. 
Dus die docu bieden nog geen info over de Electrotren / Ferry op zich.
Maar de uitdrukking  "inspiration Gb" zegt ook wel wat ...
De grote, lange Ferry in de NMBS-brochure is nog een plankenhouten, die we kennen van het Roco-model (ook niet 100% Belgisch ...)
( 'k had de docu gisteren nog 's herbekeken . . .).

Bundesbahnfreak

Goedemorgen.

Bedankt

Inderdaad de melding "inspiration Gs" doet me vermoeden dat het fantasie is.

Grtn
Rudy

hogu

Er is een foto in het archief van wijlen Fernand Maes die vrij gelijkend is, op de twee schuine verstevigingsribben na. Ik vind deze foto niet direct terug. Deze moet nog ergens op mijn oude pc zitten.

PeterVG

Bedoel je deze?

NMBS T5030A1 by Peter Van Gestel, on Flickr

NMBS 21 88 214 0 670 - 7
Hfs
Type 5030 A1
april 1980
Mol
Foto Fernand Maes
Collectie MSC De Kempen

Bundesbahnfreak

Dag Peter,
Bedankt. Zoals verwacht is het model van Electrotren ervan afgeleid met enkele verschillen zoals de verstevigingsbalken.  Bedankt voor de foto.  Zeer interessant
Grtn Rudy

PeterVG

Het is niet omdat voorgaande foto niet exact op het model van Electrotren lijkt dat het model van Electrotren niet in realiteit zo rondgereden heeft. Dat zou best wel eens kunnen want ik vermoed dat er van deze wagen wat varianten hebben rondgetoert.

Fernand kreeg ook deze voor de lens

NMBS T5030A7 by Peter Van Gestel, on Flickr

NMBS 21 88 214 0 881 - 0
Hfs
Type 5030 A7
1980 april
Foto Fernand Maes
Collectie MSC De Kempen

PeterVG

Jocadis heeft in samenwerking met Laser een vergelijkbare wagen uitgebracht.

Met dank aan Traintammare en Peter Embrechts voor de foto

Herwig

aan Peter VG,

Klopt het dat deze (rood)bruine wagen (nog) niet terug te vinden is in uw hoofdstuk "FerryWagon" ?
'k Was nl. de vorige dagen  tevergeefs  op zoek in jullie onvolprezen foto-album.
https://www.flickr.com/photos/pimvangestel/albums/72157671506251966/with/36435724476

PeterVG

Klopt Herwig

Mijn "Pim Van Gestel" flickr account is niet betalend en gekoppeld aan een oud email adres. Ik raak er niet zo makkelijk meer op en veel meer foto's kan ik er sowieso niet meer plaatsen.
Intussen plaats ik de goederenwagen foto's op mijn betalende flickr account "Peter Van Gestel" Daar is nog heel veel ruimte.
Via volgende link kan je naar de reeds geplaatste goederenwagen foto's:
https://www.flickr.com/photos/petervangestel/collections/72157713908693361/

Gevolg is wel dat de foto's nu verdeeld zijn over 2 accounts. Als ik ooit heel veel tijd heb verhuis ik alles naar de betalende account. Maar dat zal waarschijnlijk nooit zijn want ik heb nog een klein baantje te bouwen dat nooit af zal zijn ;D
Wel zullen er af en toe nieuwe foto's bij geplaatst worden want ik heb nog een paar mappen van Fernand in te scannen.