Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Vraag over ferrywagen van Electrotren

Gestart door Bundesbahnfreak, Gisteren om 19:06:07 PM

Bundesbahnfreak

Hoi,
Onder art.nummer 98121 en 98122 heeft Electrotren ooit Belgische ferrywagens uitgebracht.  Weet iemand of dit fantasiemodellen zijn of niet?  Op het net vind ik er weinig van terug.
Groeten
Rud

Bundesbahnfreak

rixke rail

Hfs Electrotren

98121K de 1999 = 21 88 214 0 600-4, du dépôt de Zeebrugge, Type 5030A1, Wagon couvert d'inspiration Gb, Ferry Boats,
livrée rouge/brun, Ep. IV, DC (upd 27/05/2011)

Modelspoorse groeten,
Eric

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bundesbahnfreak

Dag Eric
Bedankt.  Blijkbaar een fantasiemodel.

Grtn
Eudy

Herwig

Zowel de NMBS-brochure (A°1961) als de AFdR (Copyright 1948) zijn erg boeiend, maar te oud voor de Gbs-achtige gesloten wagens.
Deze 'moderne' G's hebben een vlakke multiplex in plaats van plankenhouten kast. 
Dus die docu bieden nog geen info over de Electrotren / Ferry op zich.
Maar de uitdrukking  "inspiration Gb" zegt ook wel wat ...
De grote, lange Ferry in de NMBS-brochure is nog een plankenhouten, die we kennen van het Roco-model (ook niet 100% Belgisch ...)
( 'k had de docu gisteren nog 's herbekeken . . .).

Bundesbahnfreak

Goedemorgen.

Bedankt

Inderdaad de melding "inspiration Gs" doet me vermoeden dat het fantasie is.

Grtn
Rudy

hogu

Er is een foto in het archief van wijlen Fernand Maes die vrij gelijkend is, op de twee schuine verstevigingsribben na. Ik vind deze foto niet direct terug. Deze moet nog ergens op mijn oude pc zitten.