Nieuws:

Nu in MSM 269 BAAN: Langs den Blauwe Steen

Hoofdmenu

Zwitserland vraagje

Gestart door Peter, 14 juni 2026, 13:31:46 PM

Peter

Wat is bv. de invoer als ik een bouwset van bv. 50,00 euro in Zwitserland koop

Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Buiten EU. In NL is dat vanaf 22 euro inklaring (13 euro) plus btw. België kan anders zijn.

Klaas Zondervan

Is die bouwset alleen in Zwitserland te koop?

Peter

Inderdaad Klaas
Specifieke SBB details in H0 is enkel in Zwitserland verkrijgbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein

Volgens wat ik weet:

Waarde artikel incl. verzendkosten: X euro
Kosten van douaneformaliteiten: 21,5 euro
Invoerrechten: 0 euro (want < 150 euro)
Toepasselijk btw-tarief: 21%
Maatstaf van heffing voor btw: waarde artikel incl. verzendkosten + 21,5 euro douaneformaliteiten
Verschuldigd btw-bedrag = waarde artikel incl. verzendkosten + 21,5 euro douaneformaliteiten  + 21% (btw-percentage)  = XXX euro btw
Te betalen aan bpost: ( XXX euro btw + douaneformaliteiten: 21,5 euro)


Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Meester

Zoek een verkoper welke het pakket even in bv Deutschland of Italië wil en kan posten, dat scheelt behoorlijk, zo merkte ik.

Peter

Heb antwoord van de Zwitserse handelaar.
Is er mee gestopt nog verzendingen naar het buitenland te zenden wan hij heeft er veel
 te veel problemen met douane papieren mee (niet enkel naar Belgie)
Met vriendelijke groeten
Peter

Meester

Dan doet ie iets niet goed of handig of is gewoon wat lui.....

Boemeltrein

Wel Peter, ik woon hier en doe al eens verzending naar België voor het plezier van vrienden.
't is feitelijk simpel, ik doe het via de site van de De Zwitserse Post, CN-formuliertje (douane) en verzendingskosten alles op één etiket die jezelf print en plakt, kan de handelaar ook als commercieel klant. Enkel de verzendingskosten naar de EU zijn duur, gemakkelijk 15 -20 chf.
Dus ik begrijp de handelaar niet, als hij gewoon zijn shop registreert op het IOSS-platform is zelfs btw regeling voor hem simpel.
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Peter


info@amiba.ch;

Guten Tag Verlooy

 

Nach über 32 Jahren haben wir uns entschlossen, ab 01.06.2024 keinen Versand mehr ins Ausland zu machen.

Nach den neuen Regelungen der EU ist der Aufwand für die ganze Administration mit Zollpapieren usw. einfach zu gross geworden.

 

Es können auch keine Bestellungen vom Ausland getätigt werden.

 

Mit freundlichen Grüssen

Erich Brechbühl
Met vriendelijke groeten
Peter