CFL Type 3000

Gestart door factageklerk, 14 juni 2026, 08:02:01 AM

doomslu

Nostalgische beelden, die me doen denken aan de tijd toen we daar samen 'op jacht' waren, Dirk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 30 juni 2026, 21:29:02 PMNostalgische beelden, die me doen denken aan de tijd toen we daar samen 'op jacht' waren, Dirk.
Inderdaad, vooral de opname bij Manternach. Daar hebben we de nodige tijd doorgebracht en maar hopen op een 1800 die nooit kwam.
Niet voor niets is "Hoop" uitgestelde teleurstelling  ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Tja, Manternach, bij mij in de buurt... vroeger.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 30 juni 2026, 21:48:27 PMTja, Manternach, bij mij in de buurt... vroeger.  :-[
Wie gaat er dan ook verhuizen UIT Luxemburg ;D

Twee dagen na de afscheidsrit reed er dus een staaltrein met 2x 3000 van Bettembourg naar Kinkempois v.v. via de Noordlijn en lijn 42.

De eerste foto is gemaakt vanaf de camping in Kautenbach, niet de meest ideale plek maar waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik een 3000 uit deze tunnel heb zien rijden.

CFL 3020-3019 met staaltrein - Kautenbach, 25-06-2026 by Dirk Achtien, on Flickr

De andere foto is in Maulusmühle gemaakt, daar heb je vanaf de weg een mooi overzicht van het spoor (zolang het nog duurt want de begroeiing wordt hoger en hoger).

CFL 3019-3020 met staaltrein - Maulusmuhle, 25-06-2026 by Dirk Achtien, on Flickr

Video (met ook andere treinen welke niet in dit topic horen, daarom maar even een link): https://youtu.be/T-hl--lkExw
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

ja kinderen en kleinkinderen het brengt wat teweeg in een mensenleven !  ;)

mark7758

Hij wilde gewoon vanuit zijn tuin treinen zien. Dat kan hij nu. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.