Marklin HLE 22 - 23 - 25 : welke aux doet de sluitlichten schakelen

Gestart door Dafke, Gisteren om 14:40:44 PM

Dafke

Ik heb een Marklin HLE 23 liggen waarvan de originele "semi" sounddecoder gesneuveld is en ik er nu een ESU sounddecoder heb ingeplugd. Met de originele decoder kon door de combi F0 + F1 (ik weet dus niet welke aux ze schakelen of hoe) de sluitlichten uitgeschakeld worden maar met de ESU lukt me dit dus niet. Ik heb alle mogelijke aux's combinaties geprobeerd maar slaag er maar niet in. Kan er iemand toevallig mij vertellen met welke aux - uitgang(en) of combinatie die sluitlichten uitgeschakeld worden.

Alvast bedankt.

mvg,

Dave

stoomlokje

Dave,
vertel eerst eens welk merk die loc is, dan kunnen ze hier op het forum misschien verder.
grtjs

Dafke

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 15:03:41 PMDave,
vertel eerst eens welk merk die loc is, dan kunnen ze hier op het forum misschien verder.
grtjs

Dankt voor je opmerking. Ik had het over het hoofd gezien. Ondertussen heb ik het zoekertje aangepast. Als aandachtige lezer kan je natuurlijk uitmaken dat het over een Marklin/Trix gaat daar ik "semi" geluidsdecoder geschreven heb.

Mvg, Dave

stoomlokje

Dave,
bij mij is dat in ieder geval AUX4, sluitlichten kan je daarmee uitschakelen, richtings-afhankelijk, staat voorlopig op F6
Nog een opmerking,
Je kan zo'n zoekertje in de toekomst beter plaatsen onder de rubriek " Modelspoor Digitaal ", dan heb je ook meer kans op reactie's, dan in de rubriek " gezocht "
grtjs

Dafke

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 16:03:39 PMDave,
bij mij is dat in ieder geval AUX4, sluitlichten kan je daarmee uitschakelen, richtings-afhankelijk, staat voorlopig op F6
Nog een opmerking,
Je kan zo'n zoekertje in de toekomst beter plaatsen onder de rubriek " Modelspoor Digitaal ", dan heb je ook meer kans op reactie's, dan in de rubriek " gezocht "
grtjs

Dank voor de info. Ik zal er in de toekomst op letten