Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

handleiding Olaerts reeks 15 OLS29

Gestart door stoomlokje, 11 juni 2026, 19:04:36 PM

stoomlokje

Beste forumleden,
Is er iemand die mij de handleiding van de reeks 15 van Olaerts ( HLE 15 ), kan bezorgen.
Ik ben in het bezit van deze , maar zonder handleiding.
Alvast bedankt,
groetjes,
Saskia

Meester

Even wat off topic, sorry...
Waarom staat dit model reeks 15 voor een zeer scherp prijsje met tientallen te koop bij een Nederlandse webwinkel. Dat model is toch al jaren oud ?

Sikko

Restpartij opgekocht? Doen ze vaker. Plus, ze verkopen ook M4 stellen, dus een connectie was er al.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Meester op 11 juni 2026, 22:29:26 PMEven wat off topic, sorry...
Waarom staat dit model reeks 15 voor een zeer scherp prijsje met tientallen te koop bij een Nederlandse webwinkel. Dat model is toch al jaren oud ?
Olaerts verkocht ze zelf al uit aan een vriendenprijsje. Bepaalde(bevriende?) handelaars in binnen- en/of buitenland zijn zo vriendelijk een stuk van de stock over te nemen en al dan niet aan braderieprijzen te verkopen. Ik denk dat je bij VBV dus waarschijnlijk deze loc's NIET gaat aantreffen of het moet gaan om een stuk uit een overgenomen verzameling

stoomlokje

Daarmee heb ik nog altijd géén handleiding :(
Is er niemand die die heeft en eens in jpeg of pdf wil inscannen of via mail doorsturen?
grtjs

erik de noorman

Saskia ik dacht daar geen van bestaat. Toen ik de mijne heb gekocht bij het uitbrengen van het model zat er geen handleiding bij ingesloten. Misschien kan je een handleiding vinden op de site van Olaerts.

Erik.

Metpetergaathetbeter

https://hetgroterdamproject.nl/index.php/diversen-1/277-olaertsheljan-reeks-15-nmbs hier vertelt men toch anders

Ik kan U niet helpen heb enkel LS Models 15'en

stoomlokje

Peter,
dat zal dan alleen voor de HLE 1502 geweest zijn zeker. ???  :'(
In ieder geval bedankt voor de link, hiermee kan ik al wel verder, :)
grtjs
Saskia

Thommy

Citaat van: erik de noorman op 12 juni 2026, 17:58:20 PMSaskia ik dacht daar geen van bestaat. Toen ik de mijne heb gekocht bij het uitbrengen van het model zat er geen handleiding bij ingesloten. Misschien kan je een handleiding vinden op de site van Olaerts.

Erik.

net in m'n doos van m'n 1504 gaan kijken, ik heb daar alvast een blaadje in zitten.
Greetz

Thommy

doomslu

Ik heb dat éne blaadje gescand en doorgestuurd naar Saskia.
Meer heb ik ook niet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Ik heb ondertussen het documentje ontvangen van Luc, en de functiemapping verwacht ik ook binnen kort van Willy.
Allemaal bedankt voor de hulp.

En je weet het, als ik ook met iets kan helpen, zal ik dat hier op het forum ook doen.

De groetjes,
Saskia