Miniworld Rotterdam is failliet.

Gestart door Meester, 08 juni 2026, 19:49:28 PM

rgp

@ meester,

Heb nooit een contract gezien, waar geen gaatjes inzitten. En ik er heel veel gezien.
In bedrijven worden zelfs mensen aangenomen om te kijken wat NIET in een contract staat en dat op het gepaste moment te gebruiken

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Martin Welberg

Hmm, begrijpelijk dat ze binnen afzienbare tijd op moeten krassen uit dat pand. Ze hebben al een dikke vette achterstand van 6 ton. Die wordt dan kwijtgescholden als ze snel oprotten. Zou het maar nemen als ik die Beelen was.

Martin Welberg

Btw, vind dat de bank me teveel hypotheek laat betalen, kan ik daar nu ook mee stoppen?

Boemeltrein

Citaat van: Meester op 24 juni 2026, 14:42:25 PMEen huurder welke niet aan haar contract voldoet, heeft weinig kans op gelijk krijgen.
Inderdaad, je kan wel naar de rechter stappen als je vindt dat de huur te duur is of niet marktconform maar je moet ondertussen wel huur blijven betalen...tot de rechter hopelijk een uitspraak doet in je voordeel en zoals ik al zei die rechter zet er een vastgoedexpert op om de huurprijs te evalueren...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Ronald

Hoop niet dat een rechter zich voor dit soort karretjes laat spannen.... die kan zijn tijd denk ik wel beter besteden aan echte criminelen.

Meester

Citaat van: Ronald op 24 juni 2026, 19:25:36 PMHoop niet dat een rechter zich voor dit soort karretjes laat spannen....

Juist bij een huur- of contractgeschil kan een partij naar de kantonrechter stappen. Welke stap welke partij dan kiest hangt af van het type conflict en de gewenste snelheid.
Een uitgebreide rechtszaak waarin de rechter een definitief oordeel velt, de zgn Bodemprocedure, gaat over complexe zaken, zoals contractbreuk waaronder ook het niet betalen van de huur valt, zeker als hier hogere bedragen mee gemoeid zijn en de partijen er zelf niet (meer) uitkomen.

Herwig

Kantonrechter?   Blijkbaar vergelijkbaar met vrederechter hier ten lande ...

SuSke

En dus de laagste rechtbank (in België). In België net de plaats waar de meeste zaken "geregeld" worden en niet altijd 100% in het voordeel van de "eiser".

Maar ja, Nederland zal wel weer anders zijn. Er ligt dan ook een grens tussen die beide landen met een stevig verschil in interpretatie van zaken.
Laat de dingen nu eerst maar op hun beloop, we zien dan wel wat er gebeurt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Floris

Citaat van: Martin Welberg op 24 juni 2026, 18:10:18 PMBtw, vind dat de bank me teveel hypotheek laat betalen, kan ik daar nu ook mee stoppen?
als je dat met genoeg mensen tegelijk doet wel.  :P