Nieuws:

Nu in MSM 268 TEST: Gaugemaster Infinity | Artitec Plan W-rijtuigen | Zwenkdakwagens Taoos van Rivarossi/Jouef

Hoofdmenu

HLV 26.102

Gestart door rixke rail, Vandaag om 17:04:53 PM

rixke rail

Die loc stond ooit op een privé-terrein in Oostmalle en is nu in Treignes beland blijkbaar :
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ACFI

Tja, in het klein zijn treintjes al een dure hobby. In het groot nog meer.

Hopelijk krijgt ie een goede opvang in Treignes en verzeilt ie niet tussen het roestend ijzer en hout op een dood spoor.

ACFI

vanmiegroet

Hey Steven,

de 26.102 werd overgenomen van de familie in Malle om de locomotief in het museum van treignes te plaatsen.
De locomotief krijgt een goede verzorging, net zoals het andere materieel bij de CFV3V, dus geen zorgen maken  ;)

ACFI

Dat is goed nieuws Ruben. 8)

Roco had al de 26.101 gemaakt, vorig jaar hadden ze beter de HL 26 uitgebracht als 26.102 ipv de 26.084 want het model heeft het verkeerde machinistenhuis. (al is dat muggenzifterij bij 29 graden in de schaduw)

ACFi

rixke rail

Ik denk niet dat de 26.102 ooit zal rijden, het was altijd gewoon een statische daar in Oostmalle.
Het is dus geen goeie zet om die uit te brengen als model.
Ze zijn trouwens geen van beiden Belgische locs. Na de vijandigheden zijn er slechts 100 afgebouwd door de Belgische bedrijven voor de NMBS. Vermits er geen enkele bewaard was, heeft TSP een loc in Roemenië gekocht, die dan de 26.101 werd.
Spoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN