mooi: realistisch ogende koppelingen (Raility)

Gestart door oebr, Gisteren om 18:44:35 PM

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Boemeltrein

Citaat van: Rangeerduivel op Vandaag om 00:02:46 AM
Citaat van: oebr op Gisteren om 18:44:35 PMhttps://raility.co/collections/attelages

Ja bedankt.....wel mooi maar daar heb ik geen paar duizend euro's voor over!

;)
Een setje van vier kost € 9,40, lijkt me redelijk of heb ik het mis ::)
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

SuSke

Die koppelingen ogen zeer mooi, zeker op rijtuigen die in een vitrinekast staan.
Prijs t.o.v. 'gewone' kortkoppelingen à la Fleischmann profi of Roco kortkoppeling is wel 2,5x duurder.
Ze zijn wel best alleen toepasbaar als je met vaste stammen gaat rijden die je ook niet uit elkaar haalt.
Je zit telkens in de normschacht te knoeien en bij sommige fabrikanten is dat zelfs een risicovolle bezigheid omdat alles gewoon te fragiel gemaakt is aan de onderkant.
En als ik zo naar de foto kijk, ook alleen toepasbaar als je met echt heel ruime bochten gaat werken, anders ga je het mechaniscme onder je rijtuig toch echt tot het uiterste belasten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alex

Echt duurder lijkt me mee te vallen.
Vier setjes voor €9,40 is per setje €2,35. Als je kijkt dat een profikoppeling los ook dik boven de 1 euro zit en je dus in principe 8 nodig zou hebben om deze vier starre koppelingen te vervangen is dit al goedkoper.

En het belasten van je koppelingschacht lijkt me niet meer dan de starre verbinding die je normaal ook maakt met kortkoppelingen. Of dat nu Roco, Fleischmann of ieder ander merk is.

Is inderdaad wel alleen inzetbaar voor vaste stammen en met ontsporingen heb je wel een uitdaging.

Heeft iemand al ervaring met deze koppelingen?