Nieuws:

Nu in MSM 268 PRAKTIJK: Het kasteel Linderhof van NOCH | Zelf lading maken: slabs en knuppels

Hoofdmenu

VB-4006 Duikbril DCC Help kortsluiting

Gestart door Michael, 19 mei 2026, 15:55:03 PM

Michael

Ik heb een 2 rail digitale duikbril treinstel van Van Biervliet, na enkele proefrondjes bleef de motor draaien maar stond het treinstel stil, het bolletje op de kardanas zat los, deze gelijmd.

Om bij de motor te komen heb ik de draden op de printplaat los gesoldeerd, behalve de draden die naar de koppeling lopen, printplaat los geschroefd, toen kon ik de printplaat naar achter scharnieren en zo de kap verder verwijderen.
Na het terugplaatsen van de kap de printplaat vast geschroefd en de draden terug gesoldeerd, Echter krijg ik nu kortsluiting.

IS er iemand met een zelfde treinstel die enkel detail foto's van de printplaat kan maken zodat ik kan zien welke draad waar gesoldeerd is.

Tevens een mailtje gestuurd naar VBV met de vraag voor een schema of foto's (20-5-2026)

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Nu te laat, maar een les voor een volgende operatie....neem eerst zelf een foto!

;)

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op 21 mei 2026, 00:13:48 AMNu te laat, maar een les voor een volgende operatie....neem eerst zelf een foto!

;)

Dat heb ik zelf ook al bedacht Rudy, lesje geleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Klaas Zondervan

Je kan ook een foto van je eigen treinstel hier plaatsen. Misschien is er iemand die kan zeggen welke draad je verkeerd hebt geplaatst.

Michael

Klaas weinig nut ik heb alle draden weer los gemaakt
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Meester

Van Van Biervliet hoef je zeer waarschijnlijk niets te verwachten, die weten niets over de techniek van hun modellen, laten alles over aan andere partijen.

Waarom alles los gemaakt?
Plaats toch maar eens enige foto's.

Bonaza

Hallo Michael,

Ik heb zelf ooit deze verbindingen gesoldeerd en gefotografeerd. Maar ik zit al een uur te Sukkelen om dit op deze site te zetten. Ik geef het op. Eventueel via een ander forum wil ik het nog wel eens proberen. Stuur maar een voorstel.

grts

Marcel

Walter

Beste Michaël,
In MSM nr. 231 op blz 74 dd. januari 2023 is deze problematiek aangekaart met de volledige uitleg en foto's.
Mocht u daarover niet beschikken laat me dan via pm uw e-mail adres kennen.
MVG
Walter

Michael

Walter bedankt voor de tip ik zoek dit morgen op heb alle MSM nummers.
Marcel ik stuur je een berichtje,

Mannen bedankt voor de hulp.
Ik laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Bonaza op 21 mei 2026, 22:33:07 PMHallo Michael,

Ik heb zelf ooit deze verbindingen gesoldeerd en gefotografeerd. Maar ik zit al een uur te Sukkelen om dit op deze site te zetten. Ik geef het op. Eventueel via een ander forum wil ik het nog wel eens proberen. Stuur maar een voorstel.

grts

Marcel
voor alle sukkelaars, nog eens verwijzen naar dit: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=421388
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bonaza

Sukkelaars ???

Het enige dat je hier  op dit forum kan krijgen is een taart en een gelukkige verjaardag.

Marcel

Bonaza

Voor alle duidelijkheid dat is een eigen foto die staat niet op het internet.

Marcel

doomslu

Citaat van: Bonaza op Gisteren om 09:49:16 AMVoor alle duidelijkheid dat is een eigen foto die staat niet op het internet.

Marcel
Ik heb je eigen woord 'sukkelen' gebruikt. Het was humoristisch bedoeld hoor.
In de uitleg in de link staat duidelijk hoe je een foto kunt uploaden... Denk ik...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Boemeltrein

waar zijn we met deze topic nu ingesukkeld... ::)
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.