VB-4006 Duikbril DCC Help kortsluiting

Gestart door Michael, 19 mei 2026, 15:55:03 PM

Michael

Ik heb een 2 rail digitale duikbril treinstel van Van Biervliet, na enkele proefrondjes bleef de motor draaien maar stond het treinstel stil, het bolletje op de kardanas zat los, deze gelijmd.

Om bij de motor te komen heb ik de draden op de printplaat los gesoldeerd, behalve de draden die naar de koppeling lopen, printplaat los geschroefd, toen kon ik de printplaat naar achter scharnieren en zo de kap verder verwijderen.
Na het terugplaatsen van de kap de printplaat vast geschroefd en de draden terug gesoldeerd, Echter krijg ik nu kortsluiting.

IS er iemand met een zelfde treinstel die enkel detail foto's van de printplaat kan maken zodat ik kan zien welke draad waar gesoldeerd is.

Tevens een mailtje gestuurd naar VBV met de vraag voor een schema of foto's (20-5-2026)

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Nu te laat, maar een les voor een volgende operatie....neem eerst zelf een foto!

;)

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op Vandaag om 00:13:48 AMNu te laat, maar een les voor een volgende operatie....neem eerst zelf een foto!

;)

Dat heb ik zelf ook al bedacht Rudy, lesje geleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Klaas Zondervan

Je kan ook een foto van je eigen treinstel hier plaatsen. Misschien is er iemand die kan zeggen welke draad je verkeerd hebt geplaatst.