Nieuws:

Nu in MSM 267 TREINSAMENSTELLING: Benelux I4-rijtuigen

Hoofdmenu

HO : werkplaats Infrabel Angleur

Gestart door 59erke, Vandaag om 12:38:52 PM

59erke

... of toch een stukje ervan.

Aangezien mijn N projecten "La Gleize" en de modules van "MSM N forumbaan" afgewerkt zijn lag het bouwen nu al enige tijd stil, uitgezonderd mijn HO uitstapje "Vreemd gaan met kerst".

Nu begint de goesting om nog iets te bouwen toch wel terug te kriebelen dus gaan we terug aan de slag. Het idee is om een stukje baan te bouwen waar ik mijn collectie 59'ers eens op kan laten pendelen. Dus ga ik terug een uitstapje maken naar het HO wereldje (N-ers wees gerust ik ga niet overlopen, mijn voorliefde blijft nog N schaal  ;) )

Inspiratie wordt gehaald bij de oude Infrabel werkplaats van Angleur (dewelke nu reeds verdwenen is). Dit stukje spoor stond al zeer lang op mijn lijstje om eens na te bouwen maar is steeds omwille allerlei redenen aan de kant geschoven.

(foto's genomen door W Daelmans)

Aangezien de beschikbare ruimte zoals steeds weer beperkt is had ik het idee om een stukje plank boven mijn schaduwstation van "La Gleize" te monteren. Hierdoor krijg ik een beschikbare bouwoppervlakte van 170x10cm, niet genoeg ruimte om het gehele complex na te bouwen maar wel genoeg voor een stukje van de opstelsporen met wat aankleding zodat een lok heen en weer kan pendelen, 'less is more' heb ik ooit eens gehoord  ;)

Voordelen zijn wel dat ik geen plekje in huis moet inpalmen (dus de vrouw content) + stroom, rijregelaar en onderbouw is voorhanden (bespaart weer werk)

Wordt dus nog vervolgd..
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan