Nieuws:

Nu in MSM 266 PRAKTIJK: Belgische containerwagens Lgns 45' | Weinert-wissels verbelgischen

Hoofdmenu

On traXS 2026

Gestart door doomslu, Gisteren om 10:33:25 AM

Klaas Zondervan

Citaat van: oebr op Gisteren om 21:03:06 PMDat van dat sluiten hing daar uit op affiches - ik vind dat niet uit he
Die affiches heb ik niet gezien. Waar hingen die dan, en wat stond er exact op?

guy holbrecht

Het is en het blijft toch wel een fantastische tentoonstelling in Utrecht, zowel wat banen betreft alsook de prachtige locatie. Jammer genoeg in laatste instantie dit jaar wegens gezondheidsproblemen moeten afhaken. Dat wringt wel een beetje. Ik blijf dus ook wat op mijn honger qua foto's of ander beeldmateriaal.

oebr

Citaat van: Klaas Zondervan op Gisteren om 21:12:34 PM
Citaat van: oebr op Gisteren om 21:03:06 PMDat van dat sluiten hing daar uit op affiches - ik vind dat niet uit he
Die affiches heb ik niet gezien. Waar hingen die dan, en wat stond er exact op?

ah voila -  er hingen er aan de uitgang van dat decor met de smidse en de Arend. Wat er juist op stond weet ik niet meer, maar de teneur was dat er dringend geld gevonden moest worden om verder te kunnen. Er zouden al medewerkers ontslagen zijn, en de voorstellingen waren geschrapt (wat effectief klopt - stond in dat theater ook ergens vermeld)  Sneu nieuws uiteraard.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Citaat van: doomslu op Gisteren om 13:24:36 PMVoor mij (en wellicht veel Belgen) is de treinreis veel te lang. Meer dan 3 uur en 3 overstappen. Plus de hoge kostprijs.
Met de auto 200 Km, dikke 2 uur en ... duur parkeerticket.  :-\

Sorry, ikheb net geteld €8,50 betaald om mijn auto een hele dag te stallen en bovendien een ticket voor het Openbaar Vervoer voor de ganse dag voor 5 personen. Gewoon parkeren in een P+R aan de rand van de stad, en met het zeer vlotte OV naar het centrum van de stad (enkele busrit) en een wandeling door het park. Wil je iets eten 's avonds dan zit je vlak bij de horeca van Utrecht.

Verder gisteren (vrijdag) een fijne dag gehad, weerom veel te veel babbels met iedereen aan de banen en bij de handelaars en toch erin geslaagd een reeks foto's te nemen van de banen die me echt interesserden, voordien nog niet gezien had en waar je goed bij kon komen. Bij sommige was er geen doorkomen aan als ik er aankwam, dat was dan maar zo.
Een paar akkefietjes gevonden bij Artitec (mijn jaarlijkse zonde) en natuurlijk de Evan-special van Rail Magazine op de kop getikt en laten signeren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Meester

Citeer..maar de teneur was dat er dringend geld gevonden moest worden om verder te kunnen. Er zouden al medewerkers ontslagen zijn, en de voorstellingen waren geschrapt....

Dat klopt, al sinds de zomer 2025 zijn er helaas grote financiële problemen bij het Spoorwegmuseum Utrecht.Het museum was veel te veel een evenementen locatie geworden, waardoor ze belangrijke museumsubsidies mis liepen. Toen al kregen vrijwilligers al geen (kleine) vergoedingen meer voor hun inzet bij evenementen. Begin 2026 zijn er inderdaad helaas verschillende vaste medewerkers ontslagen en voorstellingen gestopt.

Klaas Zondervan

Citaat van: guy holbrecht op Gisteren om 21:28:45 PMIk blijf dus ook wat op mijn honger qua foto's of ander beeldmateriaal.
Op beneluxspoor zijn al wat foto's verschenen, en er volgt ongetwijfeld nog meer de komende dagen.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=117222.180

Meester

Op   https://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=35&t=11521 zijn al vele mooie foto's verschenen, en er volgt ongetwijfeld nog meer de komende dagen.

HO_COMP_FAN

Wij zijn ook op vrijdag geweest , en net als voorgaande keren ook gebruik gemaakt van P+R Westraven . Zoals Suske schreef 8.50 € parking inclusief Bus/tram heen en terug voor max 5 Personen. 20 minuutjes bus 74/77 tot halte Stadschouwburg en 10 minuutjes stappen naar het Spoorwegmuseum.

De tentoonstelling zelf had heel wat mooie baantjes/banen , persoonlijk vond ik ze beter dan vorig jaar. Ik had wel de indruk dat het vrijdag iets minder druk was dan vorig jaar ,of het kan zijn dat de schikking iets anders was dan voordien en de drukte niet zo opviel.

Kortom een zeer geslaagde en aangename dag beleefd.   
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper

Ronald

200 minder, vorig jaar 2900, nu 2700.

ACFI

@Suske en @HO_COMP_FAN

Bedankt voor de mobiliteitstips. Een argument minder om volgend jaar niet te gaan  8)

ACFI

Ronald

Die optie van Transferium is er al jaren.... vaak ook in discussies aangegeven door velen als er weer eens over parkeren in Utrecht geklaagd werd :)