Nieuws:

Nu in MSM 266 TEST: Fleischmann Vectron SBB | Vergelijkende test ROCO 2869 en PIKO 2870 | Minitrix sporen met betonnen dwarsliggers | Roco NS 1200 | Exact Train Villach

Hoofdmenu

Z scale Inglenook layout

Gestart door FSHBWL, Vandaag om 10:27:37 AM

FSHBWL

Hello ,

I'm a German Z scale enthusiast living here in Belgium and quickly wanted to present a little Z scale Inglenook-type shunting layout which I just finished. The baseboard is an Ikea Mosslanda picture ledge which is 115 cm long and allows the layout to be 10 cm deep and about 6 cm high. A second identical picture ledge serves as a cover.

The track is from Rokuhan and the buildings (some modified) from Kibri, Artitec and Archistories. Figures and accessories are from Preiser, Archistories (fences), Scalescenes (shipping containers), Yellow Dwarf, Luetke, Artitec, HoS and a few others.

Enjoy!

Christoph

Ik hoop dat mijn gebrekkige kennis van het Nederlands geen probleem is, maar voor de zekerheid hier een machinevertaling:

Hallo,

Ik ben een Duitse Z-schaal liefhebber die hier in België woont en ik wilde graag snel een kleine rangeerbaan in Inglenook-stijl in Z-schaal laten zien die ik net heb afgemaakt. De basisplaat is een Ikea Mosslanda fotolijst van 115 cm lang, waardoor de baan 10 cm diep en ongeveer 6 cm hoog is. Een tweede, identieke fotolijst dient als afdekking.

De rails zijn van Rokuhan en de gebouwen (sommige aangepast) van Kibri, Artitec en Archistories. De figuren en accessoires zijn van Preiser, Archistories (hekjes), Scalescenes (scheepscontainers), Yellow Dwarf, Luetke, Artitec, HoS en een paar andere merken.

Veel plezier!

FSHBWL

And here is a video demonstrating how it works. The layout is fully analogue.

mahtoska1

Great Layout Christoph. I hope to see it once live.

Fred

Brilliant! A great (small) layout in a practical box!
Frederic

Ronald

Michael

Christoph, prachtig baantje.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154