nieuwe project - BruxL

Gestart door cousin_hub, 08 januari 2026, 23:29:22 PM

Herwig

Van Kampen. Slagerij Van Kampen   ;)

Floris

cousin_hub

Hallo,

Hartelijk dank voor de complimenten. 

Ondertussen heb ik weer op een gebouw kunnen werken.  Elke keer voeg ik weer nieuwe uitdagingen toe.  ;D

Deze keer een balkon en bakstenen in verschillende kleuren.

Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het uitwerken van de deuren, meer dan normaal.  Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan tekenen en vooral aan het plakken...

Balkon systeem is sterk.   

Gisteren en vandaag heb ik de gebouw geverfd.  My god !!

Het volgende gebouw is nog wa complexer.  :o

Groetjes

Seb

SuSke

Ik zou je deuren een iets lichtere gele kleur geven en als die laag goed droog is, er een houtstructuur in penselen met olieverf. Dan krijgen je deuren gelijk een nog groter diepte-effect.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

cousin_hub

Citaat van: SuSke op 10 april 2026, 15:51:37 PMk zou je deuren een iets l

Dag Frans,

Dus, een laag gele en dan welke kleur gebruik je voor de houtstrutuur ?  Een bruin olieverf ?

Dank u

Seb

SuSke

Geel met bruin mengen 3/1 in acryl. Geeft je een bruinig geel, soort van lichte eik kleur.
Daarna met een bruine olieverf steeds in een richting met een kattetong penseel de olieverf open wijven. Een beetje laten drogen en nog eens borstelen in de zelfde richting.
Je krijgt zo steeds minder en minder verf in je penseel men gaat de strepen op de deur ook een beetje vageer maken.
Je krijgt uiteindelijk het effect van een deur die in een bruine vernis is gezet en je ziet daarin een lichte houtstructuur.

Ik heb het ooit ook gedaan met een aantal acrylkleuren nat in nat in elkaar werken, steeds in een richting om de houtstructuur te krijgen. Als dat goed droog was, heb ik er een bruine panelliner over gezet, ook in dezelfde richting uitwerken.

20230319_162935 by Frans Peeters, on Flickr

20230316_000538 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

cousin_hub

Bedankt Frans,

De banken zijn prachtig.

Ik zal dat moeten testen

Seb