Nieuws:

Nu in MSM 264 CLUB: 60 jaar RMM

Hoofdmenu

Keet

Gestart door Tom123, 06 januari 2026, 19:04:03 PM

Tom123

Hallo allemaal,Ik zal mij even voorstellen mijn naam is Tom peeters 47 jaar en ben terug gebeten door de modeltrein en grote trein microbe. Nu vroeg ik mij af of iemand mij zou kunnen helpen aan foto's en afmetingen van de metalen golfplaten keten die vroeger naast de sporen te vinden waren,  enkele belangrijke kenmerken zijn het gebogen dak en het rechthoekig raampje boven de deur. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groeten
Tom

raf

je bedoelt eigenlijk een Nissenhut
deze heb ik zelf geprint maar of ze nog in bouwpakket te krijgen zijn ???
busch  1432
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Tom123

Hallo Raf, Bedankt voor uw reactie.
Degene die ik bedoel zijn een pak kleiner en met rechte muren en een gebogen dakje.
Groeten
Tom

PeterVG

Bedoel je dit type?

Keet @ Antwerpen by Peter Van Gestel, on Flickr

NMBS Kot ronddak @ Trois-Ponts by Peter Van Gestel, on Flickr

NMBS Keet @ Geel by Peter Van Gestel, on Flickr

Het exemplaar in Geel heb ik opgemeten. De afmeting heb ik ingescand en kan ik als PDF doorsturen. Je moet dan wel aan mijn gekribbel wennen maar dat zal wel lukken. Helaas heb je je emailadres niet kenbaar gemaakt bij je profiel dus zul je dit even moeten delen met me om de PDF door te sturen.

Tom123

Hallo Peter, dat zijn degene die ik bedoel. Ik zou heel blij zijn met de pdf bestanden!weet u toevallig de constructie is? Is dat opgebouwd uit een houten frame of metaal? En staat die keet in geel er nog?
Mijn email is grotepee at hotmail dot com
Alvast hartelijk bedankt!
Vriendelijke groeten
Tom

P.S. emailadres gewijzigd om het minder zichtbaar te maken voor bots... Luc Dooms

perk

was dat een standaard NMBS constructie?  In welke tijd situeert zich dit ?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: perk op Gisteren om 12:06:03 PMwas dat een standaard NMBS constructie?  In welke tijd situeert zich dit ?
blijkbaar verschillende modellen zo te zien.....

PeterVG

Citaat van: perk op Gisteren om 12:06:03 PMwas dat een standaard NMBS constructie?  In welke tijd situeert zich dit ?
Ja, standaard NMBS constructie, massaal terug te vinden.
Tijdperk, laat III tot begin jaren 2000.

Klaas Zondervan

Wat zat er in zo'n kot? Relaishuis of gereedschap?

Metpetergaathetbeter

Zal wel als schuilhok ook gediend hebben bij buien,.......

Herwig

aan  Tom 1 2 3

het is niet gebruikelijk om een e-mailadres 'publiek' kenbaar te maken       (beter via PB)

doomslu

Citaat van: Herwig op Gisteren om 14:02:07 PMaan  Tom 1 2 3

het is niet gebruikelijk om een e-mailadres 'publiek' kenbaar te maken       (beter via PB)
Ik heb het aangepast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

den T

Hallo Peter

Is het mogelijk om die PDF ook aan mij door te sturen?
mail adres vind je bij mijn profiel.
dankuwel, ook voor de foto's.
grtjs
Julien

PeterVG

Julien blijkbaar staat je adres niet openbaar bij je profiel. Ik kan het toch niet vinden.
Laat even een persoonlijk bericht op het forum met je adres en ik zend de info door.

Tom123

Mijn excuses voor het email adres en bedankt voor de aanpassing. Ik vermoed ook dat ze als schuilhok en eventueel berging werden gebruikt, maar dat weet ik niet zeker. Als iemand een vermoeden of kennis heeft van de constructie hoor ik het ook graag.
Dankuwel
Vriendelijke groeten
Tom