Nieuws:

Nu in MSM 263 BANEN: 'T Frietkot | Kesselstein

Hoofdmenu

bizare situație met Piko decoder

Gestart door The Railwarrior, Vandaag om 11:55:47 AM

The Railwarrior

Hoi iedereen,

vooraleer ik begin iedereen een late zalige kerst gewenst en alvast een gelukkig nieuwjaar.

In het kader van die kerst heb ik mezelf een cadeautje gedaan in de vorm van een lok van piko met sound decoder.  nu heb ik het meeste van mijn materieel intussen gedigitaliseerd (of laten digitaliseren) met decoders van ESU.  Ik heb zelfs ook een centrale van ESU.

het bizarre verhaal is dat wanneer ik mijn piko lok op de baan zet dat hij niet gedetecteerd word.  Haal ik al mijn lok's van de baan dan word hij gedetecteerd maar daarna word geen enkele lok met ESU decoder gedetecteerd.  wanneer ik daarna alles weer van de baan haal en de piko lok er weer wil op zetten word deze pas gedetecteerd nadat ik de CV8 naar 1 zet en daarmee de decoder reset naar fabrieksinstellingen.  Wanneer ik daarna nog een lok met ESU decoder op de baan zet moet ik eerst mijn centrale resetten naar fabrieksinstellingen want anders word er geen lok met ESU decoder meer gedetecteerd.  Natuurlijk zet ik dan eerst terug een lok met ESU decoder op de baan waarna mijn Piko decoder niet meer word gedetecteerd...

Heeft er nog iemand hiermee problemen ondervonden en zo ja is hier een oplossing voor?

MVG en spoorse groeten
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Meester

Staat de decoder qua systeem wel op dezelfde als de andere loks, dus bv DCC ?

The Railwarrior

Citaat van: Meester op Vandaag om 13:29:13 PMStaat de decoder qua systeem wel op dezelfde als de andere loks, dus bv DCC ?

uiteraard
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Klaas Zondervan

Wat bedoel je precies met "wordt niet gedetecteerd"?

Rangeerduivel

Citaat van: Meester op Vandaag om 13:29:13 PMStaat de decoder qua systeem wel op dezelfde als de andere loks, dus bv DCC ?

Eens de decoder "gedetecteerd is zit hij normaal in je ecos opgeslagen.
Je hoeft enkel de titel aan te passen met eventueel een foto erbij...

;)

The Railwarrior

Citaat van: Rangeerduivel op Vandaag om 16:20:22 PM

Eens de decoder "gedetecteerd is zit hij normaal in je ecos opgeslagen.

;)

Ja maar het kan toch niet zijn dat eens ik een lok met piko decoder op mijn baan zet je daarna geen nieuwe lok meer kan detecteren, en als je dat wel wil doen je telkens je centrale naar fabrieksinstellingen moet zetten (waarna notabene al je lok's ook weg zijn uit je centrale)

Rangeerduivel

Citaat van: The Railwarrior op Vandaag om 16:27:37 PMEens de decoder "gedetecteerd is zit hij normaal in je ecos opgeslagen.

;)

Ja maar het kan toch niet zijn dat eens ik een lok met piko decoder op mijn baan zet je daarna geen nieuwe lok meer kan detecteren, en als je dat wel wil doen je telkens je centrale naar fabrieksinstellingen moet zetten (waarna notabene al je lok's ook weg zijn uit je centrale)
[/quote]het kan toch niet zijn dat eens ik een lok met piko decoder op mijn baan zet je daarna geen nieuwe lok meer kan detecteren, en als je dat wel wil doen je telkens je centrale naar fabrieksinstellingen moet zetten (waarna notabene al je lok's ook weg zijn uit je centrale)
[/quote]

Dan kan ik je helaas niet verder helpen, er zitten hier op het forum wel mensen die dat wel kunnen.
Ik kan enkel melden dat in mijn ecos een 130tal decoders zitten van verschillende merken, waaronder ook 2 Piko's sounden alles normaal werkt.

;)
Sorry voor het wanordelijk citaat, op de smartphone lukt mij dat moeilijker...

hapkin

Dag allemaal,

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn Piko 8037 (art. 55904).
Wanneer ik deze locomotief op de baan zet, wordt hij onmiddellijk door de RailCom herkend en kan ik de loc perfect gebruiken.
Na het gebruik van enkele andere locomotieven wil ik de 8037 weer gebruiken, maar deze staat niet meer in de bibliotheek.
Ik kan de locomotief wel via CV oproepen en alles werkt.

Vervolgens heb ik de locomotief gewist, maar daarna werkt de RailCom niet meer.
Ik heb de locomotief door een kennis opnieuw laten programmeren met een Piko-programmer.
De loc werkt zoals het hoort, maar RailCom werkt nog steeds niet.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet doen.
De decoder is niet stuk, want alles werkt. Enkel het aanmelden (RailCom) doet hij niet.

Gevolg: geen Piko-decoders meer voor mij.

Snobby Crash

Ook dit reeds meegemaakt, tevens ook verschillende leden van onze club. Één van onze leden heeft een mail naar Piko gestuurd, en de oplossing is vrij eenvoudig.
Heeft te maken met het aantal stappen in je decoder. Deze moet op 28 stappen staan zowel in de decoder als in je centrale.
Ik vraag het morgen nog eens na, maar dit was het probleem dacht ik...

Ronald

Zou zeker kunnen... maar eigenlijk alle decoders worden standaard uitgeleverd op 28/128 rijstappen.