Nieuws:

Nu in MSM 263 TEST: Bar-Bistro-rijtuig L.S.Models | Roco-set met drie NMBS goederenwagens | PIKO NS 652 'Bakkie' | Exact-Train stortwagen Type 1215B0

Hoofdmenu

bizare situație met Piko decoder

Gestart door The Railwarrior, Vandaag om 11:55:47 AM

The Railwarrior

Hoi iedereen,

vooraleer ik begin iedereen een late zalige kerst gewenst en alvast een gelukkig nieuwjaar.

In het kader van die kerst heb ik mezelf een cadeautje gedaan in de vorm van een lok van piko met sound decoder.  nu heb ik het meeste van mijn materieel intussen gedigitaliseerd (of laten digitaliseren) met decoders van ESU.  Ik heb zelfs ook een centrale van ESU.

het bizarre verhaal is dat wanneer ik mijn piko lok op de baan zet dat hij niet gedetecteerd word.  Haal ik al mijn lok's van de baan dan word hij gedetecteerd maar daarna word geen enkele lok met ESU decoder gedetecteerd.  wanneer ik daarna alles weer van de baan haal en de piko lok er weer wil op zetten word deze pas gedetecteerd nadat ik de CV8 naar 1 zet en daarmee de decoder reset naar fabrieksinstellingen.  Wanneer ik daarna nog een lok met ESU decoder op de baan zet moet ik eerst mijn centrale resetten naar fabrieksinstellingen want anders word er geen lok met ESU decoder meer gedetecteerd.  Natuurlijk zet ik dan eerst terug een lok met ESU decoder op de baan waarna mijn Piko decoder niet meer word gedetecteerd...

Heeft er nog iemand hiermee problemen ondervonden en zo ja is hier een oplossing voor?

MVG en spoorse groeten
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Meester

Staat de decoder qua systeem wel op dezelfde als de andere loks, dus bv DCC ?

The Railwarrior

Citaat van: Meester op Vandaag om 13:29:13 PMStaat de decoder qua systeem wel op dezelfde als de andere loks, dus bv DCC ?

uiteraard
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)