Nieuws:

Nu in MSM 263 REPORTAGE: Terugblik op de 11de Grote Modelspoor Expo

Hoofdmenu

Belgische Seinen

Gestart door Mickey, Vandaag om 18:40:03 PM

Mickey

Hallo allemaal,

Belgische seinen.
Het zal waarschijnlijk al vele malen aan bod zijn gekomen her en der, maar elke vraag is toch anders, dus bij deze mijn vragen.

Vooreerst ben ik op zoek naar iemand die me kan helpen met het "plaatsen" van mijn seinen op mijn layout in iTrain.
Bedoeling is van zoveel mogelijk automatisch te rijden, toch op de hoofbaan en de stations.
Heb het zelf al een beetje ingevuld, maar kan niet echt het onderscheid maken tussen een voorsein en of een hoofdsein.(zie afbeeldingen), dus komt het eigenlijk op een gewone controle.
Want volgens iTrain kan een voorsein geen rood bevatten, maar op deze manier kan men dan toch ook nooit een volgend blok "afsluiten"?
Heb zelf al eens contact gehad met Gustaaf De Meester, maar die ging dan nog verder en ging dan over permisieve en bediende seinen praten en dan ging het helemaal gaan draaien in mijn hoofd

Als er nog, liefst geen te ingewikkelde, vragen zijn, dan hoor ik het graag

Alvast bedankt voor jullie reacties

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Stuur maar een pm dan wil ik de komende weken wel eens kijken. Heb ook vakantie. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.