Nieuws:

Nu in MSM 263 BANEN: 'T Frietkot | Kesselstein

Hoofdmenu

Ballast wat niet verkleurd

Gestart door Michael, Vandaag om 12:31:36 PM

Michael

Weet iemand een merk ballast (H0) wat niet verkleurd na het lijmen? Ik heb al verschillende geprobeerd maar het kleurt allemaal veel donkerder op, Juweela, Koemo, dat laatste is niet echt goedkoop.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RUNE

Michael, ballast verlijmen met matt medium ipv houtlijm. Dat verkleurd niet, iets dat soms met houtlijm wel het geval is. Proberen !

Michael

Ruud ik heb geprobeerd met verdunde houtlijm, verdunde boekbinderslijm, en voorstrijk, dat laatste vind ik nog het meest aannemelijk resultaat maar voor mijn smaak wordt het nog te donker. Juweela basalt split dat wordt heel donker grijs bijna zwart, en Koemo Typ R15 rostpatina wordt naar mijn zin ook te donker.
Ik zou graag de oorspronkelijke kleur van het ballast behouden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

"Mat medium" wat bedoel je daarmee precies?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Als je dat intikt krijg je het antwoord.......

Michael

Ha Peter is het zo eenvoudig, maar wat gebruikt Rudi dan want je treft veel verschillende mogelijkheden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RUNE

Matt Medium is (een medium) om acryl verven te verdunnen. Het droogt mat en volledig kleurloos op, tevens is het inzetbaar als bindmiddel/lijm. Ik gebruik het heel vaak als lijm bij het bouwen van scenery , vooral de dingen die al ingekleurd staan. Of het nu plastiek, hout of metaal is. Tevens voor het lijmen van folliage/strooimateriaal bij het maken van bomen, verliest dan geen groen zoals bij spuitlijm want het blijft flexibel.
Een bijkomend voordeel bij het ballasten is dat het gemakkelijk te verwijderen is en je sporen op nieuw kan gebruiken (inspuiten met isopropolol, laten inweken en sporen zachtjes verwijderen).
Alle gangbare merken hebben het : Talens, Windsor en Newton, Golden ...

Peter

Het beste balast voor je baan is volgens mij
Verkleurt niet en is in verschillende korrelgrote en kleuren te koop

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter