Nieuws:

Nu in MSM 263 TREINSAMENSTELLING: De Autozug autoslaaptrein Berlijn – Bordeaux

Hoofdmenu

Modelspoormagazine digitaal

Gestart door The Railwarrior, Vandaag om 10:12:21 AM

The Railwarrior

Hoi allen,

Het is reeds enige tijd geleden dat ik hier nog actief was. Inmiddels ben ik wel al meer dan 10j trouwe lezer van modelspoormagazine.  Intussen wil dat ook zeggen dat ik al een aardige collectie boekjes verzameld heb welke ik toch wens bij te houden. Toch begint deze kleine bibliotheek wat vol te geraken en was ik aan het denken om alles te digitaliseren.  Bijgevolg dacht ik dan uiteraard ook dat er mogelijks iemand mij hierin al is voorgegaan. En van daaruit kwam de gedachte of het voor msm geen idee is om de tijdschriften ook digitaal aan te bieden (ook tegen betaling) net zoals in het buitenland ook al gebeurt. Minder kosten voor de redactie en nabestellen word veel makkelijker.

Graag jullie idee hierover

Groetjes
Bjorn
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

ACFI

Patrick Tassignon (dgrr57) heeft op zijn website spoorse zolder scans staan van een aantal oudere MSM en TMM nummers.

Ik dacht dat hij stillaan aan jaargang 5 bezig is.

De vraag naar een digitale versie komt hier op het forum om de zoveel manen wel terug.

Persoonlijk heb ik daar een gemengd gevoel bij. Bij verschijnen van een nieuw nummer vind ik het prettiger om het op papier te lezen. oa. omdat de foto's voor een eerste indruk beter op papier zijn.

Maar als ik achteraf een ouder artikel wil gebruiken, bijv. een ombouw van een kit, dan scan ik het artikel in en gebruik de digitale copie. Neemt minder plaats op de werktafel en je loopt niet het gevaar er een flesje lijm of verf over te kieperen.

Ik heb een duits computer tijdschrift. Daar heb ik zowel het papieren als digitaal exemplaar. In de praktijk gebruik ik het papieren exemplaar quasi nooit maar de papieren versie geeft toegang tot het volledig digitaal archief, en het digitale niet. Zonde van de bomen hoor ik al zeggen. Genau.

ACFI.

PS. Hoedje af en kus van de juffrouw voor het monnikenwerk van Patrick op zijn spoorse zolder.

Leopold

Een digitaal aanbod kan naast het gedrukt magazine bestaan.
Menig magazine ging al voor, 
Leopold