Problemen overkomen bij alle merken

Gestart door Peter, 08 september 2025, 15:53:32 PM

Peter

We maken nogal snel negatieve komentaren van sommige merken maar ook
duurdere merken in het buitenland overkomen zo'n dingen?

Brawa heeft juist een laatste nieuwe reeks Silberlinge stuurwagens op de markt gebracht. Prijs tussen de 133,00 en 180,00 euro
met verkeerde daken namelijk Zeer lichtgrijs in de plaats van donkergrijs
Een kleinigheidje zal je zeggen maar degene die ze al betaald en ontvangen hebben moeten ze

waarschijnlijk ??? terugsturen en wachten, wachten, en dan zwijgen we nog van de handelaars die er ook mee zitten.

Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Dag Peter
Daar was op DSO inderdaad een draadje over.  Toch stel ik me soms de vraag hoe zoiets kan.  De fabrikanten hebben toch plans, foto's en de RAL kleuren van het origineel.
Voor die prijs.....
Mvg
Rudy

Metpetergaathetbeter

,https://de.wikipedia.org/wiki/N-Wagen. ik zag bij andere foto's ook lichtere tinten onder de vervuiling

Bundesbahnfreak

Dag Peter,

HEt gaat over de Silbelinge in de originele kleuren, dus silverkleurig.
Ik moet wel zeggen dat het dak van de AB (1°en 2°klas) in de originele kleuren op de wikipedia pagina inderdaad bleek uitvalt.

Uitzonderingen bevestigen de regel zeker :-)

Peter

Hallo Peter (naamgenoot)

Je moet wel rekening houden met het jaartal van de foto's en de modellen die
Brawa in haar aanbod heeft staan.
Zij bieden de nieuwe reeks van deze reeks rijtuigen aan in de versie van de Hengstenberg reeks van tijdperk IV met donkere daken.
En in dit geval zijn de kleuren van de daken Verkeerd.
Bekijk rustig bv eens de afbeeldingen van die  wagens bij de handelaars in Duitsland bv.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Ik heb ongelijk, na eens op de site van " Bundesbahnzeit" gekeken te hebben zie je verschillende met bleke daken, andere hebben bleke daken met een laag vuil op en anderen dan weer daken die donkerder zijn :-).  Hou er ook rekening mee dat er verschillende reeksen van Silberlingen zijn die onderling ook nog de nodige verschillen hebben.

Metpetergaathetbeter

Nagenoeg bij elk donker dak zie je hele bleke accenten nog aanwezig......misschien kregen ze de plannen met de juiste RALkleuren ven levering....