Nieuws:

Nu in MSM 266 PRAKTIJK: Belgische containerwagens Lgns 45' | Weinert-wissels verbelgischen

Hoofdmenu

Gezocht figuren jaren 70

Gestart door gardevil, 31 mei 2025, 14:26:14 PM

Is het aanleggen van een database van figuren gewenst of niet.

Ja door Ai gegenereerde beelden zijn voldoende
1 (3.6%)
Ja maar liefst de STL files delen
27 (96.4%)
Neen geen behoefte, ik vind alles wat ik nodig heb in de handel.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 28

Arnaudmarklin

Dank u wel voor uw werk op de figuurtjes.

Hier twee foto's van het insigne op de pet (foto's komen uit internet/2dehands)

HO (NMBS) liefst AC  - HOe - HOm (NMVB) - Intellibox - Ecos

gardevil

Ben aan het experimenteren met de AI van Makerbot: https://makerworld.com/nl/makerlab/imageTo3d?from=makerlab
Lijkt me dat de resultaten fijner, gelikter zijn en beter detail hebben dan bv. Meshy.

Ik denk dat ik ga overstappen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

het eerste programma dat een figuurtje renderd zoals het er moet uit zien .
ok de AI heeft aanpassingen gedaan om binnen de gestelde regels te blijven maar daar kan ik mee leven
perfect om te gebruiken op de baan aan de camping /zwemdock
deze is zo goed en redelijk snel .ik zit bijna door mijn credits LOL

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Citaat van: raf op 23 juli 2025, 18:03:58 PMhet eerste programma dat een figuurtje renderd zoals het er moet uit zien .
ok de AI heeft aanpassingen gedaan om binnen de gestelde regels te blijven maar daar kan ik mee leven
perfect om te gebruiken op de baan aan de camping /zwemdock
deze is zo goed en redelijk snel .ik zit bijna door mijn credits LOL

Gaat vlug hé. 

gardevil

Straatkeerder op makerbot gezet.

Straatkeerder

Graag commentaar ed. dat geeft me credits om verder  te gaan met het ontwerpen van figuren.

Metpetergaathetbeter

fraai ........ ;) hoewel de paardestaart voor mannen mijn inzien later verscheen/gemeen goed werd dan de jaren 70, althans ervaarde ik dat zo ......

Metpetergaathetbeter

ik had in die jaren ook lang haar echter niet lang genoeg om het zo te dragen !  ;)

Herwig

aan Ozzy kan je het naar 't schijnt niet meer vragen of die bij 't werken in z'n hof een elastiekje in zijn haar deed ...
en de Ferre woonde (hokte) recht tegenover mijn toenmalige slaapkamer (er was een smalle straat tussen dus), maar 'k herinner me niet of Grignard zijn vettig haar bijéénbond, soms ...

gardevil

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 juli 2025, 16:47:10 PMfraai ........ ;) hoewel de paardestaart voor mannen mijn inzien later verscheen/gemeen goed werd dan de jaren 70, althans ervaarde ik dat zo ......
Ik had in die jaren haar tot op mijn schouders dat ik regelmatig in een staart droeg. 

Beschouw deze man maar als een door de gemeente tewerkgestelde overjaarse hippie ;)

Metpetergaathetbeter

ik heb geleerd oudere mensen niet tegen te spreken  8)  ;)

loco

Ik vind de straatkeerder geslaagd. Als je zijn haar toch zou inkorten, dan zou je hem ook een klak kunnen geven of iets anders op zijn hoofd zetten. Persoonlijk denk ik niet dat zulke types aan de stad werkten. Maar hij kan natuurlijk ook voor zijn eigen deur keren. Zou het kunnen dat zijn benen iets langer zouden mogen zijn?
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be en https://www.3d-studio.be

Herwig

gebruikten die (staartloze of staartdragende) keerders een heksenbezem ipv. van een gewone keerborstel in de jaren 1970 ?

gardevil

Citaat van: Herwig op 24 juli 2025, 22:00:36 PMgebruikten die (staartloze of staartdragende) keerders een heksenbezem ipv. van een gewone keerborstel in de jaren 1970 ?
Ik woonde toen over de uitgang van de gemeentewerkplaats en zag daar alle dagen mannen als die, buiten rijden met een karretje en zo'n bezem en een troffel. 

gardevil

Citaat van: loco op 24 juli 2025, 20:56:05 PMIk vind de straatkeerder geslaagd. Als je zijn haar toch zou inkorten, dan zou je hem ook een klak kunnen geven of iets anders op zijn hoofd zetten. Persoonlijk denk ik niet dat zulke types aan de stad werkten. Maar hij kan natuurlijk ook voor zijn eigen deur keren. Zou het kunnen dat zijn benen iets langer zouden mogen zijn?
De benen zouden iets langer kunnen zijn, of niet, niet iedere persoon heeft perfecte verhoudingen. Haar en klak kan gegeven worden door wie daar behoefte aan heeft. Voor mij is ie goed zo.

raf

ik merk ook dat steeds elke keer je een nieuwe rendering maakt om een bepaald beeld te krijgen de benen steeds korter worden .ik doe als laatste rendering voor een vrouw 10% er bij en voor een man 5%a 6% dan lijken de verhoudingen beter .
Maker bot vind ik persoonlijk het beste 3d programma dan de rest .het weigert geen afbeeldingen maar past gewoon het figuurtje aan .BV ik ben aan een zwemdok diorama bezig en andere weigerden een meisje in bikini .makerbot veranderde het beeldje zo dat de haren voor het boven stukje kwamen te hangen .zo bleef het figuurtje bruikbaar en kon er toch een rendering gemaakt worden

wat ook mogelijk is dat is als je BV 4 figuurtjes op een foto plakt hij deze ook maakt voor maar 2 credits .vooral om personen om in de wagons te zetten is dit interessant omdat je toch meerdere figuurtjes nodig hebt
gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.