Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Autorijtuigen DD Jouef

Gestart door lux161, 14 april 2025, 11:37:14 AM

lux161

Goeiemorgen,

Set HJ4190 Jouef (2x blauwe DD NMBS) deze week gekocht. Zeer mooie modellen.
Top met de (nieuwste) producties Ls-Models (I5, I6 bc, ex-Grill-Express Resto, WLA30) en Acme (MU) om een autoslaaptrein samen te stellen.
Een mix met de DD Ls-Models (Heris) uit 2003 is niet bijzonder verontrustend als men het hoogteverschil wegneemt (DD Ls-Models zijn hoger).
Snel,een set met slaapmuts om mijn autoslaaptreinen uit 1998 te versterken ;)
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

PeterVG

De voorbije maanden heb ik me verdiept in treinsamenstellingen die via Gouvy spoorden. Eenmaal ik een duidelijk beeld kreeg ben ik gestart met het aanschaffen van het juiste rollend materiaal. Zo heb ik eindelijk een zinvolle sleep voor de 5001. Midden jaren 70 werd deze dieselloc af en toe ingezet voor de autoslaaptrein langs Gouvy. Van deze Nederlandse vakantietrein heb ik een treinsamenstelling trachten uit te beelden die min of meer klopt. Als autotransporters werden normaal grijze STVA TA260 wagens ingezet. Deze werden uitgebracht door LS Models. Ze zijn echter uitgeput en bij levering reeds onbetaalbaar gezien de hoeveelheid wagens die nodig waren. Als alternatief heb ik voor groene SNCF DD DEV 260 wagens gekozen. Deze maakten meerdere malen deel uit van deze treinverbinding. Gezien de mooie afwerking en haalbare prijs een waardig alternatief. Nu moet ik nog passende autos vinden om de trein volledig te maken.