Nieuws:

Nu in MSM 263 BANEN: 'T Frietkot | Kesselstein

Hoofdmenu

Rocky rail MS96

Gestart door the_gold, 05 maart 2025, 07:43:42 AM

the_gold

Er zou dit jaar een MS96 uitgeleverd worden. Benieuwd of LS models ook uit de kast komt met hun ooit aangekondigde model...

ERVIN

Dat Rocky Rail eerst zijn aangekondigde TCA Loc maar uitbrengt , ik heb hem in voorbestelling staan , maar ik hoor er helemaal niets meer van , net zoals mijn mails trouwens.  :-\

Hij zou ook de BASF speciale tankwagons gaan uitbrengen , ook daar nog steeds geen nieuws van.

Peter

Prachtige foto's Erwin
Proficiat. Is al weer een hele tijd geleden dat we nog eens op je uitstekende modelspoor
bij je thuis waren
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Hoe geloofwaardig zijn de aankondigingen van Rocky Rail?
De reeks 40 werd in het verleden aangekondigd net als het goederenwagentje Type1000G2. Het zou fair zijn eerst daar de ontwikkelingen rond te melden alvorens weer iets nieuws aan te kondigen.

SuSke

Stel de vraag eens andersom: Hoeveel van die wagentjes zal hij verkopen tegenover hoeveel MS96 stellen? Vermits winst maken de eerste insteek is, lijkt me een zekere afzetmarkt primordiaal te zijn.

Citaat van: PeterVG op 05 maart 2025, 11:54:20 AM...
De reeks 40 werd in het verleden aangekondigd net als het goederenwagentje Type1000G2. Het zou fair zijn eerst daar de ontwikkelingen rond te melden alvorens weer iets nieuws aan te kondigen.
Ga je daar 100 stuks van afnemen om Rocky Rail zijn verkoopcijfers goed te maken?

Dat is nu eenmaal het risico met niche producten, dat ze wel aangekondigd zijn maar er zelden of nooit komen.
We hebben al een kleinseriefabrikant die daar op gefaald is.
Andere reden: mogelijks is er een alternatief dat er sterk op lijkt en dat al aangekocht is door het gros van de liefhebbers, om al dan niet te verbouwen of omdat de verschillen gewoon te subtiel zijn, en dan "loont het niet meer".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Suske,

Dat Rocky Rail winst moet maken is juist, maar:
  • iets aankondigen zonder de markt te onderzoeken en zonder planning is amateuristisch
  • modellen aankondigen en geen updates geven en niet antwoorden op mails is amateuristisch.
Dus zijn aankondiging van de MS96 is waardeloos, zoals zovele aankondigingen en zijn businessethiek schept geen vertrouwen.

Zou hij weten dat er 3d prints bestaan om van I11 een MS96 te maken ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

JerryCrazy

Citaat van: PeterVG op 05 maart 2025, 11:54:20 AMHoe geloofwaardig zijn de aankondigingen van Rocky Rail?

Zelfde mening, het produceert wind, maar het is niet genoeg om een windturbine te laten draaien. ;D ;D ;D

Citaat van: rgp op 05 maart 2025, 14:08:50 PMSuske,

• iets aankondigen zonder de markt te onderzoeken en zonder planning is amateuristisch
  • modellen aankondigen en geen updates geven en niet antwoorden op mails is amateuristisch.
Dus zijn aankondiging van de MS96 is waardeloos, zoals zovele aankondigingen en zijn businessethiek schept geen vertrouwen.

Roland

Helaas is dit maar al te vaak het geval: zeer slecht marktonderzoek, zelfs door de grootste fabrikanten ...

Ik heb niets van Rocky-Rail omdat het vaak erg slecht geïnformeerd is en tegen de tijd dat het uit is, is het al te laat.

Alan On Track

Citaat van: rgp op 05 maart 2025, 14:08:50 PMZou hij weten dat er 3d prints bestaan om van I11 een MS96 te maken ?

Roland

Laat ons eerlijk zijn, dat is geen concurrentie. Er zijn niet veel bouwers die én zelf een aandrijving kunnen fabriceren, én bereid zijn om drie dure rijtuigen op te offeren voor een ombouw. Ik denk dat je de bouwers die dat al gedaan hebben op één hand kan tellen. Daar hoeven ze niet voor te vrezen.

Ik denk dat de AM96 de grootste hiaat is in het Belgische modelspoorgamma. Dat model zal wel verkopen, wie er ook eerst mee kan uitpakken.

De vraag is wel relevant of we dit jaar nog wat te zien zullen krijgen. Het maakt me wat sceptisch dat een aankondiging als deze wordt gedaan zonder foto van productiesample of zelfs 3D tekening. Afwachten is de boodsboodschap.
Modelbouw is een kunst

Thommy

Citaat van: rgp op 05 maart 2025, 14:08:50 PMSuske,

Roland

Check es de 1e jaargangen van MSM... Dacht tussen 2004 en 2008 had VBV de HLD51 aangekondigd. Ja, die is er gekomen in 2024
zijn zo nog zat modellen aangekondigd door klein serie/groot fabrikanten die nooit geleverd zijn.
Zoals gezegd we zijn een niche markt en moeten blij zijn met de zaken die te koop zijn en komen EN dat sommigen nog willen investeren in ons landje.
Greetz

Thommy

rgp

Citaat van: Thommy op 06 maart 2025, 08:03:09 AMZoals gezegd we zijn een niche markt en moeten blij zijn met de zaken die te koop zijn en komen EN dat sommigen nog willen investeren in ons landje.

En moeten we knielen en ze een standbeeld geven misschien ?
De eerste slachtoffers als ze hier niet investeren en modellen maken zijn zij zelf !
Ik wou aan de eerste minibaantjes meedoen bij de aankondiging van de MS96 door LS. Een geluk dat ik er niet aan begonnen ben.

Ze kunnen niet op tijd leveren (iedereen), ze hebben een erbarmelijke communicatie (Rocky Rail, LS), hun dienst na verkoop is een ramp (VBV) en we zouden moeten blij zijn ?

Roland
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Thommy

Citaat van: rgp op 06 maart 2025, 11:06:35 AM
Citaat van: Thommy op 06 maart 2025, 08:03:09 AMZoals gezegd we zijn een niche markt en moeten blij zijn met de zaken die te koop zijn en komen EN dat sommigen nog willen investeren in ons landje.

En moeten we knielen en ze een standbeeld geven misschien ?
De eerste slachtoffers als ze hier niet investeren en modellen maken zijn zij zelf !
Ik wou aan de eerste minibaantjes meedoen bij de aankondiging van de MS96 door LS. Een geluk dat ik er niet aan begonnen ben.

Ze kunnen niet op tijd leveren (iedereen), ze hebben een erbarmelijke communicatie (Rocky Rail, LS), hun dienst na verkoop is een ramp (VBV) en we zouden moeten blij zijn ?

Roland

Ik zal het anders formuleren. Als je echt het Belgisch wil houden, dan moeten we blij zijn dat er zijn die iets willen maken. Een standbeeld geven is er wel over  :D want ik beaam dat idd er nog veel werk is naar service en communicatie. En dit meestal hier niet gezegd mag worden...
Greetz

Thommy

rgp

Citaat van: Thommy op 06 maart 2025, 11:10:35 AMEn dit meestal hier niet gezegd mag worden...

Klopt als een bus

Roland
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

SuSke

Citaat van: rgp op 06 maart 2025, 11:06:35 AM...

Roland

En alleen zij zijn in dat bedje ziek?
Probeer eens een vervangstuk te vinden voor een Piko loc. Dan krijg je het niet want ze willen het zelf herstellen in hun atelier, met een geschatte wachttijd van 6 maanden en over de kosten wordt in alle talen gezwegen.
Doe hetzelfde maar eens bij gelijk welke fabrikant... Als enige die er misschien beter uitkomt verwacht ik Märklin, maar dat weet ik niet.

't Is kort door de bocht om elk initiatief zo af te kraken. Mocht ik fabrikant zijn, er zou van mij niet veel meer komen. En ik vermoed dat dat de reactie is van LSM - België ?? Stikt, het is toch nooit goed. Liever de grotere markten. En als ik een re-run doe van een model dan gaan ze er zwaar voor betalen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Suske

Idd alle merken zijn in hetzelfde bedje ziek
De mentaliteit bij de producenten is al 40 jaar verkeerd: als er een B opstaat mag het 10% duurder zijn en moet ge tevreden zijn met dat we u bieden
Ik heb voor die mentaliteit al 20 jaar geleden gepast en mij georiënteerd met positief gevolg

Roland
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

JerryCrazy

Citaat van: SuSke op 06 maart 2025, 11:38:59 AM
Citaat van: rgp op 06 maart 2025, 11:06:35 AM...

Roland

En alleen zij zijn in dat bedje ziek?
Probeer eens een vervangstuk te vinden voor een Piko loc. Dan krijg je het niet want ze willen het zelf herstellen in hun atelier, met een geschatte wachttijd van 6 maanden en over de kosten wordt in alle talen gezwegen.
Doe hetzelfde maar eens bij gelijk welke fabrikant... Als enige die er misschien beter uitkomt verwacht ik Märklin, maar dat weet ik niet.

't Is kort door de bocht om elk initiatief zo af te kraken. Mocht ik fabrikant zijn, er zou van mij niet veel meer komen. En ik vermoed dat dat de reactie is van LSM - België ?? Stikt, het is toch nooit goed. Liever de grotere markten. En als ik een re-run doe van een model dan gaan ze er zwaar voor betalen.

Piko is dan veranderd, want een paar jaar geleden kreeg ik alle onderdelen die ik nodig had. :'(